Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 287 ggr
BunnyMamma
2016-09-17 20:14

Bra uppfödare?

Jag har två kaniner som börjar bli riktigt gamla nu. Har haft den ena sen 2007 och redan då var hon 3 år ungefär så nu är hon runt 12 år och börjar bli en gammeltant. Sen har jag också en som är hennes unge som vi fick år 2009 som är 7 år nu då. 

Så jag går i köpa-ny-kanin-tankar eftersom att när en av mina kaniner dör så kommer jag avliva den andra då dom är så pass fästa vid varandra att dom blir lite deprimerade om man tar bort den andra från buren bara.

De kaniner jag har nu är en Tysk jätteschejk blandis och sen den yngre som är en blandis av mamman och en dvärgvädur (tjuvparning och den enda ungen därför behöll vi henne)

Så vet ni någon bra uppfödare som föder upp en mindre ras? Funderar på någon liknande lejonhuvad dvv eller hermelin? 

Söker en uppfödare som är inom max en och en halv timmes radie åt alla håll från Västerås. Jag ser helst att uppfödaren har flera olika raser så att jag kan ha exempelvis en hermelinkanin och en lejonhuvad samtidigt i samma bur? Men det är absolut inget måste eftersom att jag tar vad som helst som är en frisk och pigg kanin.

Vilken är eran favorituppfödare inom min radie och finns det någon utanför som är ännu bättre? Berätta!

Annons:
Upp till toppen
Annons: