Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 566 ggr
jasmineskanin
9/8/16, 12:12 PM

Kaninerna har plötsligt börjat bråka

Hejsan! Jag har två kaniner. En kastrerad hane och en hona. De är cirka två år gamla och bor i samma bur. Nu har de börjat bråka våldsamt. Tussar från pälsen flyger och ibland känner jag att jag behöver gå in och sära dem eftersom de inte slutar av sig själva. Idag hörde jag att en av kaninerna skrek till medan de bråkade. Vet ni varför de plötsligt börjat bråka så mycket? De har haft lite smågnabb (jage och ridning) tidigare men det har skett mycket sällan och kortvarigt, och dessutom har aldrig pälstussar flugit.

Annons:
Linjen
9/8/16, 1:23 PM
#1

Är det något runt dom som har ändrats? Jag har två kaniner, en hona och hane, båda kastrerade. Dom kom jätte bra överens, men när dom fick en ny granne började dom helt plötsligt bråka. Jag tror att grannen störde ordningen och att hanen eventuellt ville försöka ta över ledarrollen, då fick honan sätta honom på plats igen. Annars, har dom bytt bur (nytt revir) eller liknande?

tixEntry
9/8/16, 4:18 PM
#2

Först vill jag säga att om de bråkar så allvarligt så måste du sära på dem, så de får bo i olika burar. Annars kan någon av dem bli skadad. :(

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

elines
9/15/16, 8:36 AM
#3

Kastrera honan också.

Smultrondraken70
9/15/16, 9:37 AM
#4

#3 fast TS skriver att honan redan är kastrerad. Hur länge har de bott tillsammans?

Trebit
9/15/16, 9:55 AM
#5

#4 "En kastrerad hane och en hona" tolkar jag som att bara hanen är kastrerad, det är ju ändå det vanligaste. Annars brukar folk ofta poängtera att båda två är kastrerade.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Smultrondraken70
9/15/16, 12:01 PM
#6

#5 sorry läste för snabbt…

Annons:
Upp till toppen
Annons: