Annons:
Etikettallmänt
Läst 570 ggr
Cathérine
2016-09-03 21:36

kaninhona dog

Min Tysk jättescheck hona dog i fredags, 5 år gammal. Så ledsen jag är.  Det känns tomt utan henne. När jag kommer till boxen  i garage blir jag gråtmild. 

Min Belgisk jätte hane (5år, utekanin) verkar må bra: han äter, tvättar sig och  är alert, låter sig gärna klappas. Det bästa vi kan göra nu är ge honom extra uppmärksamhet.

Är det någon som har tips? och erfarenhet angående en ensam blivande äldre kanin? Ny partner?

Annons:
Maleficum
2016-09-03 22:05
#1

Tycker det är så beroende av individ. Hade förut en hona och dotter samt son. Dottern var extremt sällskapssjuk och matvägra och blev jättedeppig om hon inte hade ordentligt med sällskap och fick sin dagliga dos av gos medan sonen (de var från samma kull) inte brydde sig speciellt mycket. När mamman gick bort kastrera jag sonen så dottern hade sällskap men var så orolig att hanen skulle gå bort först (för han hade haft lite problem med magen bla genom åren) men som tur var var det dottern som dog nästan exakt ett år innan hanen och det var inga problem för honom att vara själv igen (han bodde dock inne och jag har bott med en hel del andra djur).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

tiger tok
2016-09-04 07:53
#2

Tycker du ska köpa en ny partner, men gärna i samma ålder som hanen!! Men sörj honan först!!

Marsvinsmamman
2016-09-04 21:21
#3

Om de bodde tillsammans och umgicks mycket så skulle jag köpa en ny hona till hanen. Har själv en 8-årig hane som blivit ensam i sommar, och han är inte alls lika aktiv nu när han är ensam. Han ska få en ny sambo när vi löst vaccinationssituationen.

Cathérine
2016-09-04 21:32
#4

okej tack så mycket för era svar. Jag uppskattar det mycket. 

Min hane mår bra. Han var ute i trädgården hela dagen och fick mycket uppmärksamhet. Han är samma som altid.  

Trots detta skulle  en ny hona i samma ålder högst sannolikt bli bra för honom så att han inte  blir för inaktiv

Upp till toppen
Annons: