Annons:
Etikett: allmÀnt
LĂ€st 1150 ggr
LadyDumleBunny
2016-09-02 09:03

Är hon sjuk?😰

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!Jag och min syster har en kanin som Ă€r en dvĂ€rgvĂ€durshona runt fyra mĂ„nader. Sedan vi köpte henne har hon alltid varit pigg och glad och hon ÀÀÀlskar kaningodis.Men dem senaste dagarna har hon suttit still pĂ„ sitt hyllan eller i ett hörn.Vi har ocksĂ„ mĂ€rkt att hon kisar med ögonen och hon verkar inte vilja ha kaningodis.Hon gĂ„r fram till skĂ„len och biter lite och sen sĂ„ sĂ€tter hon sig i ett hörn och kisar med ögonen igen.Hon verkar sig helt enkelt inte lik
 Vi undrar om hon Ă€r sjuk eller om vi ska uppsöka veterinĂ€r?Hon Ă€r vaccinerad mot gulsot och kaninpest.Tack pĂ„ förhand!

Annons:
Irmelinis
2016-09-02 11:17
#1

Om hon inte Àter och bajsar normalt sÄ mÄste ni till veterinÀr, det kan vara magproblem och det blir allvarligt vÀldigt fort. En dag utan att Àta, sÄ kan de dö.

Uppfödning dvĂ€rgvĂ€dur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges KaninvÀlfÀrdsförening

Speedyochstella
2016-09-02 11:32
#2

Jag skulle Äka till veterinÀren pÄ en gÄng!

tixEntry
2016-09-02 12:16
#3

Ta henne till en veterinÀr sÄ fort som möjligt om hon inte Àter eller bajsar som vanligt.

sociala medier jag anvÀnder mer eller mindre:
Wattpad: virrig   á”•   Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds   á”•   Tumblr: lavendrclouds

jbson
2016-09-02 12:39
#4

Det Àr fÀllningsperiod sÄ hon kan ha fÄtt i sig en massa pÀls som orsakat problem med magen. VeterinÀr direkt nÀr de visar att de inte mÄr bra!

tiger tok
2016-09-02 15:13
#5

Till veterinÀren!!

Marsvinsmamman
2016-09-02 16:39
#6

Uppsök veterinÀr direkt. Kaninen pÄ fotot ovan sitter hopkurad med uppskjuten rygg och bakdelen indragen - en position som kaniner med smÀrta eller obehag ofta sitter i. Dessutom huvudet in mot vÀggen - kaninen pÄ bilden ser inte ut att mÄ bra alls. VeterinÀrkontakt rekommenderas.

Annons:
jbson
2016-09-02 20:37
#7

Hur har det gÄtt med kaninen?

LadyDumleBunny
2016-09-03 13:38
#8

Hon fick den nya sortens gulsot!😭Det finns ju inget vaccin mot det, sĂ„ hon dog!😱😭

torparmimmi
2016-09-03 14:53
#9

Jag beklagar! Stackars dig! Vill du dela med dig var (eller ungefÀr) du bor? Det finns tvÄ vaccin mot den nya gulsoten som just nu ges men det verkar vara mest i SkÄne och Göteborg som vaccinerar just nu. Ta hand om dig! /Mimmi

[BunnyTok]
2016-09-03 18:14
#10

SĂ„ synd😕

Nu Àr det ju inte perfekta tillfelet att köpa en ny kanin om du bor dÀrden nya gulsoten hÀrjar.

tiger tok
2016-09-03 19:05
#11

Vad sorgligt och hemskt, hÄll din andra kanin (visst har du en till??) inne eller ovanför markytan utan nÄgot frÄn naturen att Àta! (hö mÄste hon ju fÄ, men syftar pÄ blad, grenar och grÀs b.l.a)

Upp till toppen
Annons:
Â