AllmÀnt

Är hon sjuk?😰

2016-09-02 09:03 #0 av: LadyDumleBunny

Hej!Jag och min syster har en kanin som Àr en dvÀrgvÀdurshona runt fyra mÄnader. Sedan vi köpte henne har hon alltid varit pigg och glad och hon ÀÀÀlskar kaningodis.Men dem senaste dagarna har hon suttit still pÄ sitt hyllan eller i ett hörn.Vi har ocksÄ mÀrkt att hon kisar med ögonen och hon verkar inte vilja ha kaningodis.Hon gÄr fram till skÄlen och biter lite och sen sÄ sÀtter hon sig i ett hörn och kisar med ögonen igen.Hon verkar sig helt enkelt inte lik... Vi undrar om hon Àr sjuk eller om vi ska uppsöka veterinÀr?Hon Àr vaccinerad mot gulsot och kaninpest.Tack pÄ förhand!

AnmÀl
2016-09-02 11:17 #1 av: Irmelinis

Om hon inte Ă€ter och bajsar normalt sĂ„ mĂ„ste ni till veterinĂ€r, det kan vara magproblem och det blir allvarligt vĂ€ldigt fort. En dag utan att Ă€ta, sĂ„ kan de dö. 

Uppfödning dvĂ€rgvĂ€dur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges KaninvÀlfÀrdsförening

AnmÀl
2016-09-02 11:32 #2 av: Speedyochstella

Jag skulle Äka till veterinÀren pÄ en gÄng!

AnmÀl
2016-09-02 12:16 #3 av: tixEntry

Ta henne till en veterinÀr sÄ fort som möjligt om hon inte Àter eller bajsar som vanligt.

AnmÀl
2016-09-02 12:39 #4 av: jbson

Det Àr fÀllningsperiod sÄ hon kan ha fÄtt i sig en massa pÀls som orsakat problem med magen.
VeterinÀr direkt nÀr de visar att de inte mÄr bra!

AnmÀl
2016-09-02 15:13 #5 av: tiger tok

Till veterinÀren!!

"Djur pratar, men bara de som vet hur dem ska lyssna kan höra vad dem sÀger!!"
AnmÀl
2016-09-02 16:39 #6 av: Marsvinsmamman

Uppsök veterinÀr direkt. Kaninen pÄ fotot ovan sitter hopkurad med uppskjuten rygg och bakdelen indragen - en position som kaniner med smÀrta eller obehag ofta sitter i. Dessutom huvudet in mot vÀggen - kaninen pÄ bilden ser inte ut att mÄ bra alls. VeterinÀrkontakt rekommenderas.

AnmÀl
2016-09-02 20:37 #7 av: jbson

Hur har det gÄtt med kaninen?

AnmÀl
2016-09-03 13:38 #8 av: LadyDumleBunny

Hon fick den nya sortens gulsot!😭Det finns ju inget vaccin mot det, sĂ„ hon dog!😱😭

AnmÀl
2016-09-03 14:53 #9 av: torparmimmi

Jag beklagar! Stackars dig!
Vill du dela med dig var (eller ungefÀr) du bor?

Det finns tvÄ vaccin mot den nya gulsoten som just nu ges men det verkar vara mest i SkÄne och Göteborg som vaccinerar just nu.

Ta hand om dig!

/Mimmi

AnmÀl
2016-09-03 18:14 #10 av: [BunnyTok]

SĂ„ syndLedsen

Nu Àr det ju inte perfekta tillfelet att köpa en ny kanin om du bor dÀrden nya gulsoten hÀrjar.

AnmÀl

Det finns en till kommentar till den hÀr diskussionen. Den Àr bara synlig för medlemmar pÄ iFokus. För att lÀsa kommentaren, logga in eller registrera dig pÄ iFokus.