Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 1530 ggr
hannaahlgren
2016-08-28 19:21

Tips på aktiveringsleksaker till kanin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har två kaniner inomhus (tyvärr) pga bor i lägenhet så jobbar väldigt mycket med att aktivera dom med både klickerträning och aktiveringsleksaker. Speciellt när jag är på jobbet, då brukar jag lämna någon aktiveringsleksak i deras bur samt sprida hö och pellets lite överallt i buren så de har lite att pilla med under dagen. När jag väl är hemma så låter jag de springa fritt i lägenheten och det är då själva klickerträningen kommer in. 

Nu undrar jag helt enkelt om någon här har något bra tips? på aktiveringsleksaker/övningar man kan göra till/med sina små niner. Börjar liksom få slut på idéer. Kan ta kort och visa några av mina aktiveringsgrejer så kanske ni kan göra detsamma! Alltid bra med lite inspiration 😃

Djur är vänner, inte mat

Annons:
hannaahlgren
2016-08-28 20:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här har jag till exempel tagit en morot (och lagt lite blast på andra sidan) och knutit ett snöre på vardera sida av moroten och därefter virat obehandlat papper runt för att göra det lite svårare att komma åt det goda. Denna har jag sedan hängt upp i taket på buren. Detta uppskattas väldigt mycket av mina små🙂

Djur är vänner, inte mat

tiger tok
2016-08-29 07:32
#2

Kaninmagazinet har massa inspiration på aktiverings grejer!!

hannaahlgren
2016-08-29 12:03
#3

#2 Har varit där flera gånger men hittar aldrig något speciellt roligt. Och vill gärna göra egna enkla småsaker, därav detta inlägg😃

Djur är vänner, inte mat

Upp till toppen
Annons: