Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 629 ggr
Cindy S
8/23/16, 8:45 PM

Kom ihåg pälsen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och mamma har i flera omgångar nu plockat bort dött underullshår från min franska vädur som hon kan ha haft jättelänge utan att jag märkt någonting. Hon är innekanin så det måste vara jättevarmt för henne, men innan jag skaffade undrrullskam så såg jag inte att hon behövde hjälp med att fälla på hals, mage, bakbenen och runt svansen. Jag använde den nya kammen, såg håret och bad mamma om hjälp(hon har hundar hon plockar hår från). Kaninens hud var torr och fjällig där hon hade dött hår. Jag kommer att regelbundet kolla hennes päls efter dött hår nu och se om skinnert blir bättre. Det är min första frasse och innekanin, så det här var lite oväntat. Jag tror inte kaninerna vi hade när jag var liten hade lika stora problem, men de hade kanske behövt kollas också, de med tjockt hår. Jag vet inte om det här problemet är vanligt och vill gärna höra åsikter och tips?.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Namiko
8/23/16, 9:26 PM
#1

Jag har många gånger plockat bort lös päls från kaniner. Det brukar bli väldigt tjockt ovanför rumpan och på svansen. På min lejonhuvade fick jag även plocka runt halsen och på kinderna då den längre pälsen inte heller lossnade som den skulle. Det har inte hjälpt att kamma mina kaniner utan jag sitter och plockar tussar med fingrarna tills det är slut på päls som lossnar. Har man otur så kan det leda till tovor om man lämnar den lösa pälsen för länge, beroende på vilken pälskvalitet kaninen har.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Cindy S
9/26/16, 8:29 PM
#2

Jag ser att jag glömde svara, men jag är tacksam över att veta att det händer.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Upp till toppen
Annons: