Annons:
Etikettallmänt
Läst 618 ggr
sossos
2016-08-23 19:11

Kaninkompis- vuxen eller unge?

Har länge funderat på att skaffa en kaninkompis till min 5 åriga kanin Lille skutt då jag tror han skulle må väldigt bra av det. Tanken är att kastrera Lille skutt nu efter rötmånaden och sedan sätta ihop honom med en honkanin men jag undrar hur jag ska tänka med val av kanin. Funderade först på en äldre hona men insåg att det faktiskt var ganska svårt att hitta en äldre än 3,5 år, dessutom slog det mig att kaninerna inte kommer att dö samtidigt, och den som är kvar kommer kanske sakna sin kompis, eftersom den är så gammal då är det nog ingen ide att hitta en ny vän så hur ska jag göra i så fall? Sedan började jag fundera på en kaninunge istället, då kan jag fortfarande hitta en ny kompis om Lille Skutt går bort eftersom ungen antagligen fortfarande inte är så gammal. Dock måste jag då vänta med ihopsättningen tills ungen växt till sig lite så den kan försvara sig mot Skutt. Och om de då inte fungerar ihop, kan jag lämna tillbaka den? Hur skulle ni ha gjort? Behöver så mycket hjälp jag kan få, allt snurrar i mitt uvud just nu och jag kan inte få ordning på tankarna. Tack på förhand! Ps. Det blev kanske lite rörigt men jag hoppas ni förstår

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Annons:
[RC1393]
2016-08-23 19:35
#1

En vuxen, yngre kanin skulle jag satsa på, de finns det gott om till salu och du vet vad du får och slipper hormonstormningar i tonåren. Brukar vara lite smått krig i mina hägn under könsmognadsprocessen och det slippar man gärna om man kan🤐

Om du får lämna tillbaka den eller inte beror helt på säljaren, personligen hade jag låtit dig göra det om kaninerna absolut inte gick att få till att gå ihop, men alla har inte möjlighet till det eller resonerar inte på det sättet.

sossos
2016-08-23 20:06
#2

#1 Tack så jättemycket! Kan ju köpa en som ganska precis kommit förbi tånnåren så att jag kan behålla den så länge som möjligt ;-)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Upp till toppen
Annons: