Annons:
Etikettallmänt
Läst 1695 ggr
Fridaaaa
8/20/16, 6:23 PM

Skydda golvet

Hur skyddar man golvet på bästa sätt mot urinen?
Gäller kaniner som ska gå på golvet dygnet runt är tanken, alternativ inlåsta nattetid, ute där på dagen. 

Handlar om lite större yta.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[AnimeV4]
8/20/16, 8:15 PM
#1

Jag skulle ha kört på vaxduk, kanske med filtar/handdukar på. Ska finnas att välja längd på IKEA.

Fridaaaa
8/20/16, 8:44 PM
#2

#1 Handdukar/filtar kommer de dra runt samt måste tvättas dagligen om de kissar dagligen  på det :( (ja det luktar annars tycker jag)

Även IKEA på nätet?
Vaxduk finns billigt på tex Ö%B med men behöver något annat på i så fall :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tixEntry
8/20/16, 9:58 PM
#3

#2 Kan de inte kissa i låda? 

Du skulle ju kanske kunna sätta fast dukarna/filtarna någonstans så de inte går att dra runt med (så mycket i alla fall) ?

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

[AnimeV4]
8/20/16, 10:25 PM
#4

#2 Ja, så är det ju. Tänkte mest för att det skulle vara mjukt. Tidningspapper eller annat engångsunderlag då?

Jag tror inte att man kan välja längden via internet, men jag vet att du kan köpa färdigskurna på internet. Ja, ÖoB går säkert finfint också!

Ja, det blir ju lite hårt. Hur stor yta gäller det?

Fridaaaa
8/20/16, 11:16 PM
#5

#3  De är inte rumsrena än nej. Gizmo hoppas jag på efter kastrering, Zelda har jag inte lyckats under den tiden hon varit hos mig men de kanske lär sig av varandra sen hoppas jag

Nja jag måste ju dra bort filtrna daglien och tvätta om de kissat på dem?

#4 Tidningspapper komemr de dra i strimlor och stinker när de kissar på det :/ 
Jadu inte mätt, hittar inte tumstocken, men över 2 kvm, tippar på 2-4 kvm, vet inte exakt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Smultrondraken70
8/21/16, 11:42 AM
#6

Täck golvet med byggplast. Finns att köpa på rulle, inte dyrt. Lägg sedan halkskydd (om du tycker det blir halt) till exempel Ikeas som är som nät, du kan nog beställa på deras webshop. Lägg sedan fleecefiltar över, köp dom billiga på ikea, två uppsättningar. Skaka av och släng i tvättmaskinen på kvällen (de som är kissade) torkar ju snabbt, lägg på uppsättning 2 etc. Halkskydden kan man vid behov tvätta och plasten bara att torka av. För oss har liknande lösningar funkat. Vill du ha det mjukare, så först byggplast, sen gym/aerobikmattor på (inte så billiga dock, sedan fleece.

Annons:
Fridaaaa
8/21/16, 12:23 PM
#7

#6 Tack men är just det, vill inte tvätta dagligen. Blir en hel del kostnad och extrajobb. Speciellt när man inte har torktummlare heller. 
Såna gymmattor kommer ju kisset på och blir förstörda?

----

Men vet hur jag ska göra nu ändå tack ändå :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tiger tok
8/21/16, 12:29 PM
#8

Hur ska du göra då, vad har du kommit fram till??

Fridaaaa
8/21/16, 12:33 PM
#9

#8 Ska lägga annat plastgolv över det gamla, så skyddar det gamla golvet (har över sedan vi renoverade), och sedan efterhand som de blir rumsrena kommer jag lägga fler och fler mattor ) Sedan kommer de såklart ha sina toalådor plus grävlåda att kunna gräva i :) Och hus mm :) 

Sedan moppa golvet dagligen. Ha mattor till viss del av rummet till en början, och inte hela, så de har mjukt också :) plus mjukt i lådorna :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[AnimeV4]
8/21/16, 1:11 PM
#10

Det låter som en bra lösning!

Och angående tvätten så kan man ju ha massor av skräphanddukar/filtar så att man ändå bara behöver tvätta 1-2 gånger i veckan. En filt kostar 9 kr på IKEA om jag inte minns fel. Tvättar man i tvättstuga och betalar själv så kostar det ca 20 kr/tvätt om man använder torktumlaren också.

Fridaaaa
8/21/16, 1:13 PM
#11

#10 Jag vill inte ha det luktandes i badrummet :) Och skulle bli ett x antal filtar :) 
IKEA hade jag fått beställa ifrån, så de hade inte blivit så billiga ändå :) 
Jag har egen tvättmaskin. Sommartid kan man hänga ut så torkar det på ett kick men går ju ej i vinter så :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[AnimeV4]
8/21/16, 1:20 PM
#12

#11 Förstår att det blir struligt. Bra att du verkat hitta en lösning iallafall!👍

Fridaaaa
8/21/16, 1:23 PM
#13

#12 Ja blir lite väl
Hoppas att detta fungerar :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[AnimeV4]
8/21/16, 1:26 PM
#14

#13 Håller tummarna!

Upp till toppen
Annons: