Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 398 ggr
tixEntry
8/20/16, 1:43 PM

Toalåda ute

Jag tänker sätta ut en toalåda i hagen på Simbas bur i ena hörnet. Problemet är att när det regnar kommer det ju regna in i plastlådan och bli ganska äckligt. Hur skulle jag kunna fixa det? Finns det någon annan lösning än att sätta tak ovanför?

Har ni några tips? på strö, som inte blåser iväg så lätt? Funkar tex tidningspapper bra?

Jag känner mig lite förvirrad… 🤪

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Annons:
tiger tok
8/20/16, 5:27 PM
#1

"toalätt" strö blåser inte så lätt! Köp en kattlåda med lock, så regnar det inte i lådan!

eelliieeee
8/20/16, 7:52 PM
#2

Två av mina kaniner har en hörntoalett i hagen som hör till deras bur. Jag har spån underst och hö över och det brukar inte blåsa iväg. :) När det regnar mycket och länge så lägger jag över ett fyrkantigt gammalt plasttak som täcker toan och lite till. Det är 120×80 (cm) ungefär. Du har ingen gammal skiva eller liknande som du kan lägga över bara toan? Jag tömmer toaletten två gånger om dagen och lägger i nytt eftersom två kaniner bajsar ganska mycket ;) Då hinner det aldrig bli äckligt i :)

eelliieeee
8/20/16, 7:54 PM
#3

Såg nu att du letade annan lösning än att lägga tak ovanför haha. Isf har ju #1 en bra lösning, alltså en toa med tak. Då blåser inte underlaget ur lika lätt heller:)

tixEntry
8/20/16, 10:21 PM
#4

#1 #2 #3 Tack för tipsen, jag tror jag testar spån/liknande med halm ovanpå, med taket vet jag inte. Vi får se om någon kommer på något annat :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Upp till toppen
Annons: