Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 481 ggr
Fridaaaa
2016-08-20 09:53

Underlag i bur + toalåda plus lite annat

Funderar på att ev ha Zelda och Gizmo inne i vinter MEN då måste jag lösa det med annat underlag. Just nu har jag kutterspån men det fungerar ej i längden, haft i flera år men det är spån överallt plus damm då (reagerar mest när jag lägger i det inte annars)

Vad rekommenderar ni? =)
Inte toa-lätt, handdukar, mattor eller tidningspapper :)  (stinker och de kan ej gräva i det, och toa-lätt är för hårt med) Både toalåda och underlag, fast olika material i dem då :) 

--------------

tips? på hur man kan få till tillräckligt stor bur för två dvv, men som ej tar extremt mycket plats i huset? Och som är kattsäkert?

-------------

Aktivering inne? Tycker det är enklare ute. tips??
Har innekanin nu men han kommer ut mycket och haft innekanin innan men tycker det är svårare att aktivera inne haha!
Ej klickerträning :) Aktiveringseksaker struntar dem i.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Linjen
2016-08-20 11:19
#1

Finns ju andra typer av spån, alspån hade jag ett tag, dammar mycket mindre, men känns lite hårdare än kutterspån.

Fridaaaa
2016-08-20 11:22
#2

#1 Vill gärna ha mjukare :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tixEntry
2016-08-20 13:31
#3

Kanske halm skulle funka som strö? Eller easyströ?

Du skulle kunna ha en tvåvåningsbur, då tar den mindre golvyta men lika stor yta. Ang. kattsäkert vet jag inte riktigt, kanske räcker med väldigt finmaskigt galler så de inte kan få in tassarna?

Testa att hänga upp mat/godis högt upp så de får kämpa lite för det, i taket tex, och mycket inredning att böka runt med.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Fridaaaa
2016-08-20 13:35
#4

#3 Easyströ har jag närmast 6 mil bort så har svårt att få tag på det :/ 
Enbart halm blir inte bra för det har ingen bra uppsugningsförmåga och gillar inte halm inne av flera anledningar :)  tack ändå! :)

Kaniner har mer nytta av en gemensam yta än uppdelat på två våningar samt tyvärr mer svårplacerat pga fönster.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tiger tok
2016-08-20 17:31
#5

Krossad halmpellets, dammar lite när man häller i det men lägger sig sedan, annars kanske hel halmpellets funkar, dock lite hårdare innan Kaninerna trampat sönder det!

Fridaaaa
2016-08-20 17:33
#6

#5 Finns vart?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
tiger tok
2016-08-20 17:35
#7

RS mustang kan man beställa från, annars har många bönder det, granngården har också!!

Fridaaaa
2016-08-20 17:37
#8

#7 Sökt på granngårdens sida men finns ingen krossad där? 
Känner inga bönder som använder det.

RS mustang säljer enbart pallar

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tiger tok
2016-08-20 17:44
#9

Yesbox säljer också, även online bygg varor!

Fridaaaa
2016-08-20 17:51
#10

#9 Kollade återföräljare i Blekinge och finns inte en enda.
När jag kollade på RS mustang. 
Yesbox är med återförsäljare, men mailat dem för att se vlka butker som har den

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tiger tok
2016-08-20 18:16
#11

Kollat spånpellets? Är som hårda pellets man har på lite vatten, och sedan av vattnet då, går pelletsen sönder (man ser när man har i vatten om det behövs mer, det ska bara vara precis så blött så pelletsen går sönder, ingen gröt!!) Det dammar ingenting när det är uppblött! 😊

Fridaaaa
2016-08-20 18:22
#12

#11 Japp kollat men vill ha material som det är bara att ta och lägga dit :) Utan förberedelser :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: