Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 730 ggr
elsapelsa00
8/19/16, 10:39 PM

Kaniner, Surahammar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hej!

Jag och min syster ska göra oss av med våra kaniner efter många om och men. Jag börjar gymnasiet och kommer inte ha tillräckligt med tid, medan min syster har stallet och hästarna som intresse och knappt någon tid över hon heller. 

Vi säljer våra 4 fina kaniner, 2 honor och 2 hanar.

"Brun-melerad" - Hennes namn är Sally, hon fyllde 4 år den 15 juli i år och är en dvärgvädur som älskar hö.  Hon är världens snällaste tjej, men blir lätt rädd av ljud och liknande. Sally köptes av en privatsäljare och har fött två underbara hanar (Skorpan och Nino).

"Svart" - Hans namn är Skorpan, han föddes förra året den 4 augusti och är en blandning av dvärgvädur och nån annan slags ras. Vi vet nämligen inte vem pappan är till Skorpan och Nino (kaninen under) för vi köpte deras mamma, Sally, när hon var dräktig. Det är en ganska lång historia haha… Skorpan är en snäll och nyfiken liten kanin som dock är ganska svår att få tag i och kan sprattla en del. Vi har försökt att träna bort det men vi har inte lyckats helt än. Skorpan och hans bror Nino, som det står om nedan, är som sagt syskon och deras mamma är Sally.

"Svart- och brunmelerad" - Hans namn är Nino som sagt, han är född 4 augusti och är någon slags blandning av dvärgvädur och hans pappas ras. Nino och Skorpan skiljer sig lite i färgen då Nino har små områden på han kropp som är lite mörkare brun. Han är, även han, väldigt nyfiken och snäll. Han är lite svårare att få upp ur buren till skillnad från hans bror.

"Svart- och vitmelerad" - Ebba heter denna tjej som föddes 21 juni 2013. Hon är hälften lejonhuvad, hälften vädur av något slag. Ebba köpte vi för 3 år sedan av en privatsäljare och hon är en jätte snäll tjej som älskar färskt gräs och äppelkvistar. Hennes nyfikenhet är grymt stor och hon älskar att springa i koppel både på gräs och snö. 

De är alla utekaniner och ute året om, de är vana med hundar som skäller och nosar på de genom gallret på burarna och ska helst inte sättas ihop med andra kaniner då de alla 4 är väldigt dominanta vad vi har sett och upplevt.

Vi tänkte ta ett pris på 50 kr per kanin men priset kan diskuteras om det är så. Vi har även två burar  man kan köpa till kaninerna om det är så och om nån är intresserad. Kaninerna finns i Surahammar, ungefär 2 mil utanför Västerås. Hör av till till min mejl: elsaandersson14@gmail.com eller till min mobil: 0721501448 om ni funderar eller är intresserade. (För mer bilder, kommentera eller hör av er.)

Ha en fortsatt bra dag!:)

Annons:
tixEntry
8/20/16, 1:19 PM
#1

Vill bara säga att kaninernas färger heter madagaskar (den brun-gråa), två svarta (den brun-svarta är också svart, men solblekt) och svart brokad (den svartvita) :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Upp till toppen
Annons: