Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 698 ggr
Ninjapig
8/17/16, 11:56 AM

Hjälp! Ras?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska försöka sammanfatta kort haha, käpte nyligen en liten honkanin från djumagazinet (vet vilka uppfödare osv de "använder" sig av) har själv fött upp kaniner tidigare men då jag flyttat och bor i lägenhet i Norrbotten nu blir det lite svårt. Tillbaka till ämnet, har då iallafall fått höra från personalen att hon är en mix av dvärgvädur/dvärgkanin. Nu är ju inte dvärgkanin en ras så jag tänkte höra om ni har någon gissning på vad hon kan vara för blandning? Jag vet inte om jag misstar mig men jag tycker mig kunna se rex i henne. Har en till hona köpt från samma ställe som är hermelin/lejonhuvad/rex, så det är ju inte omöjligt tänker jag..? Här är iallafall lite bilder på henne, har tyvärr bara mobilfoton tillgängliga för tillfället men hoppas det duger!

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

 

Annons:
Ninjapig
8/17/16, 11:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
Ninjapig
8/17/16, 11:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

De sa även att de tyckte sig kunna se mycket dvärgvädur i henne men det kan jag inte helt hålla med om… Lite absolut.

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

 

Ninjapig
8/17/16, 11:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är hon med den andra honan :)

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

 

[RC1393]
8/17/16, 12:14 PM
#4

Du får nog vara väldigt nöjd med det du vet, omöjligt att säga vad mer utan att ha pratat med uppfödaren av kaninen. Kan vara en hel del dvärgvädur i henne som de sa, alla dvärgvädurar är inte rastypiska.

Ninjapig
8/17/16, 12:23 PM
#5

#5 Skrev mer här på iFokus då väldigt många brukar tycka det är kul att gissa lite, och de flesta är hjälpsamma. Har inte klagat på personalen eller svaret jag fick, är mer bara nyfiken på ifall någon här har ögon för sånthär. En kul grej.

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

 

tixEntry
8/17/16, 1:14 PM
#6

Det skulle kunna vara lite allt möjligt, men de vanligare mindre raserna är ju rex, lejonhuvad, dvärgvädur, holländsk och hermelin så antagligen mest sånt. :/

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Annons:
Trebit
8/17/16, 10:49 PM
#7

Jag har själv en dvärgkorsning, hans mamma var infångad från en kaninkoloni där alla möjliga utsläppta kaniner förökat sig i ett antal generationer och han ser också lite "rex" ut i kroppen och huvudformen, men troligtvis är det bara många generationer korsning av dvärgvädur/hermelin som ligger bakom.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Upp till toppen
Annons: