Annons:
Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 642 ggr
Alexandra_Bella
2016-08-05 15:55

Vad kan jag lägga här i?? Några Tips?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag har en Kanin som heter Bella hon är 1 År och 5 Dagar nyligen har hon fyllt år!Jag undrar vad man kan lägga i en sak som jag inte riktigt vet vad den heter Ska ta en bild på den så får ni se Skriv gjärna om ni vet Tack!!

Annons:
Fridaaaa
2016-08-05 16:03
#1

Ser ut som en höhäck. Rekommenderar dock ej att ha det, risk att de fastnar om de hoppar i

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CelsiusT
2016-08-05 19:44
#2

Det är en sån bra höhäck som man sätter med hela öppningen mot gallret (alla 4 krokarna ska fästas i gallret). Vilket gör att kaninen inte kan hoppa ner o lägga sig i höhäcken. se till att fästa den på högkant eller i taket så kaninen inte sätter sig på den platta sidan (svårt att se storlek på bild). Du kan lägga vad du vill däri. Hö brukar man ju ha i, men vad du vill som hålls kvar av gallret men ändå går att äta igenom funkar ;)

Medarbetare på westernridning.ifokus

Alexandra_Bella
2016-08-08 14:23
#3

@CelsiusT Jag brukar lägga gräs och mask ros Blad och sånt gott det värkar funka bra är det nåt som de kan äta hella dan eller??!

CelsiusT
2016-08-08 16:05
#4

#3 hur menar du med äta hela dagen? Kaniners mat bör i huvudsak bestå av hö. Men vänder man bara in gräs, maskrosblad och örter så kan dom äta det också. Hö är ju gräs som är torkat, men kaniners magar är känsliga för skillnaden mellan torrt och färskt så man bör vänja in färskt gräs långsamt.

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
2016-08-08 16:05
#5

#3 hur menar du med äta hela dagen? Kaniners mat bör i huvudsak bestå av hö. Men vänder man bara in gräs, maskrosblad och örter så kan dom äta det också. Hö är ju gräs som är torkat, men kaniners magar är känsliga för skillnaden mellan torrt och färskt så man bör vänja in färskt gräs långsamt.

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
2016-08-08 16:06
#6

Om man vänjer in gräs menar jag såklart. Inte vänder ;)

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Adirfen
2016-08-08 17:38
#7

Jag använder den till gräs och löv. När jag vill att han ska få kämpa mer för maten. Som ett komplett till höet :)

Upp till toppen
Annons: