Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 586 ggr
kanin/höna
2016-08-03 21:38

Vilket foder?

Hej jag undrar vad ni rekommenderar för pellets till kanin?

Om man summerar kostnad, innehåll, näringsvärde och vad kaninen tycker bäst om. 

Om jag missat någon ni tycker är bra så skriv gärna vilket foder ni rekommenderar ni tycker är bäst. eller bara vad som är bra dåligt med ett foder. 

Vart går fodret att köpa billigast?

Annons:
[RC1393]
2016-08-03 21:44
#1

Allra bäst är ju om kaninen klarar sig på hö, gräs och örter (frukt är godis), men fixar den inte det så är det pellets som kompletterar höets brister allra bäst. 

Rabbfor fungerar bra hos mig eftersom de endast behöver det i liten mängd de få gånger som de behöver det (har ett kraftigt hö så pellets brukar bara behövas när de sätts på bete, som är mycket klenare). Testade Jr Farm Grainless en gång i tiden men det blev sånt överdrivet fodrande så jag bytte, men för andra fungerar det fodret bra.

kanin/höna
2016-08-04 00:28
#2

ja mina kaniner får endast pellets som godis på sommaren och lite pellets vintertid

Peak303
2016-08-04 17:17
#3

Beror egentligen väldigt mycket på kanin. 
Allt som allt fungerar Rabbfor bra på de flesta och det är hyffsat i priset. 

Men sen har jag kaniner jag måste ha annat på för att få upp växttråd mm då de inte lägger på sig så bra. Så där blandar jag rabbit royal med selective. 

Alla utom en av mina är hoppkaniner så känner att jag vill ge dem mer än bara hö, gräs och örter. :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

[MiraForever]
2016-08-05 10:09
#4

Brit! För dyrt för oss=) Så använder inte det. Provade en gång.
Ska köpa pellets i dag. Ger en blandning mellan två som är bra.

Upp till toppen
Annons: