Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1547 ggr
lccn94
8/3/16, 8:49 PM

6 årig kastrerad kanin jucka!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en underbar, väluppfostrad holländsk kanin från uppfödare. har haft honom i 6 år.  Kastrerad. 

han är väldigt mammig, följer efter mig överallt, väldigt smart, vet vad han får och en får göra. han har en hel inhägnad trädgård att springa runt i under sommaren osv, hans bur är alltid öppen när han är instängd i mitt rum förutom på nätterna. Han har aldrig bitit någon eller så. han älskar att gosa. 

Sista gången jag minns att han juckade mog mig var  inte långt efter att  jag fått hem honom. Det var som sagt 6 år sen. 

han mår bättre än någonsin men nu ikväll helt plötsligt när han sov i min famn som vanligt, ( han sover på rygg helt utsträckt i min famn) så såg jag något jag aldrig sett, hans lilla snopp haha. sen när han vaknar så åker den igen igen. Men senare på dagen nu så juckade han emot mitt ben !? han är kastrerad. och sen så var det något rött/rosa liknande runt hans privates..  

Vad betyder det här???????????????

bilden är från flera år tillbaka.

Annons:
tiger tok
8/3/16, 10:18 PM
#1

Kan bli så om dem är uttråkade eller understimulerade, så aktivera mycket! Kan även vara ett överslags beteende om han är stressad eller över stimulerad!

lccn94
8/3/16, 11:34 PM
#2

tack så mycket!!!! Han kanske är lite överstimulerad då jag varit borta en månad och han blev deprimerad, och nu när jag är hemma så spenderar jag extra mycket tid med honom…

lccn94
8/3/16, 11:37 PM
#3

jag tror att det kan ha å göra med att jag var borta i 3 månader, och han kände sig ensam för första gången utan mig.

Upp till toppen
Annons: