Annons:
Etikettallmänt
Läst 622 ggr
Emlansemlan
7/31/16, 11:23 AM

Bj eller frasse

Hej jag funderar på att köpa en jätte kanin.. har 2 dvärgvädur hemma just nu.. men vill senare köpa en jätte… ja vill ha en som är gosig och inte så vild så vilken är bäst Bj eller frasse

Annons:
eelliieeee
7/31/16, 1:02 PM
#1

Jag har en BJ hona och en Fransk Vädur, också hona. Tycker att de är väldigt lika i sättet men franska väduren är mer som en hund. Min BJ är jättegosig hon också men hon är lite mer energisk. Hurvida detta beror på rasen vet jag inte, tror mycket beror på vilket temperament de har. Uppfödaren som jag köpte min BJ hos födde även upp franska vädurar och hennes favorit var fransk vädur. Jag tror inte att det spelar någon roll Vilken ras? du väljer. Köp en BJ eller fransk vädur med ett bra temperament och umgås mycket med den så blir den gosig och tam :)

Kaninhoppare
7/31/16, 4:13 PM
#2

Upplever att fransk vädur är mer lugna och gosiga, en aning lättare. BJ har lite mer energi, är mer bestämmande och "envisa" även om de också kan vara riktigt gosiga ibland. Men jag hade nog rekommenderat dig en fransk vädur om du vill ha en ganska lätt, gosig och lugn ras.

Medarbetare på Jättekanin

tiger tok
7/31/16, 4:31 PM
#3

Har enbart erfarenhet av frasse och dem är som hundar och följer efter en och vill gosa hela t,och är extremt lättlärda!

tiger tok
7/31/16, 4:32 PM
#4

Hela tiden ska det stå

Upp till toppen
Annons: