Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 677 ggr
Cindy S
7/29/16, 11:23 PM

Vattenflaska för kompostgaller?

Min frasse doppar hakan och håret i hennes vattenskål, så jag kan bara använda vattenflaska i henne "bur"(gjord av kompostgaller), men det är svårt att sätta fast en vanlig vattenflaska med stålgrejen i kompostgaller, så jag kollar efter olika fästen.

Vad tror ni om denna? https://animail.se/vattenflaska-flip-n-fill-946-ml.html

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Speedyochstella
7/30/16, 11:50 AM
#1

Jag brukar använda min vanlig vattenflaska till min Hage som är i kompostgaller. Om du tänker dig att du har satt fast flaskan så tar du bara den där vita stålsaken och sätter fast i pinnarna som sitter närmast flaskan. Hoppas du fattar vad jag menar, kolla bilden så kan du se vilken vatten flaska jag använder.

Speedyochstella
7/30/16, 11:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
Cindy S
7/31/16, 11:57 AM
#3

Jag fattar men den glider alltid av mina galler. Kanske den är uttänjd. Buffar dina kaniner ofta på den? Sitter den bra ändå?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Irmelinis
7/31/16, 12:25 PM
#4

Jag tycker dessa är bra, går att lätt fylla på mycket vatten till stora kaniner, och man får med en ordentlig "stålbåge" att fästa den med. 
http://www.gnagarboden.se/sv/automater/578-vattenautomat-05l.html

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Agda
7/31/16, 2:41 PM
#5

Jag har 600ml flaskor i kompostgaller och för mig sitter de bra. Tycker man att den medföljande hållaren är för dålig så fungerar najtråd bra. Mina galler står vågräta (d.v.s. de står lågt så att man har höga rutor), då fäster jag hållaren i mitten av två rutor (fäster hakarna runt de lodräta stängerna) och vattenflaskans pip ligger mot den nedre rutan. Det enda jag har problem med är att ta ur flaskan, den sitter ganska tajt så jag får vrida och vända på den för att den ska komma loss😛

Flaskan du länkade till i #0 kommer inte fungera till kompostgaller, det fästet ser det ut som att man måste vrida fast och då fungerar det bara till gallren på inneburar (som är smala).

tiger tok
7/31/16, 4:36 PM
#6

Gör en stålbölj av vanlig ståltråd,man kan ju ha flera om flaskan åker runt!

Annons:
Cindy S
8/4/16, 3:38 PM
#7

Tack för alla råd, jag har beställt den från gnagarboden och hoppas på det bästa.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

tixEntry
8/6/16, 4:45 PM
#8

Till min kanins vattenflaska har vi en böjd cykeleker att hålla fast den med, det håller väldigt bra iallafall! xD

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Cindy S
8/18/16, 6:51 PM
#9

Det funkade ok med gnagarbodens. Ostadigt med full flaska eftersom mitt galler inte sitter fast i "marken"(golvet), men den duger.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

marirose
8/18/16, 10:09 PM
#10

Sätt fast en ruta med putsnät/fyrkantsnät i kompostgallret och sen har du små rutor att fästa flaskan i :)

Upp till toppen
Annons: