Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 583 ggr
Kaninlovers2
7/26/16, 11:12 AM

Rädda! :(

Mina 3 kaniner är så himla rädda för mig, när jag vill klappa dem eller bära upp de. Jag bär mina kaniner på rätt sätt. :( De springer ifrån  mig när jag vill klappa eller försöka att bära upp dem. Jag har haft mina kaniner väldigt länge.

Vad ska jag göra?

Annons:
Irmelinis
7/26/16, 11:17 AM
#1

Nästan alla kaniner ogillar att bli upplyfta, så det bästa tipset jag kan ge är att sluta bära omkring på kaninerna. De vill hålla sig på marken, där känner dom sig trygga.
Sluta lyfta upp dem, och gosa med dem på marken så de börjar lita på dig igen :) De springer antagligen iväg för att de tror att varje gång din hand sträcks fram så ska du lyfta upp dem.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

tixEntry
7/26/16, 11:21 AM
#2

Det låter som att de inte litar på dig? Testa i minst en vecka att inte lyfta upp dem mer än nödvändigt. 
Bara var med dem, prata med dem, och om de kommer fram till dig ska du ge dem någon godsak och kan kanske klappa lite försiktigt.
Om du jagar dem för att tex lyfta upp dem så kommer de koppla ihop det med något dåligt, så lyft eller klappa bara när de är lugna. Jaga dem aldrig för att lyfta upp eller klappa, utan klappa dem när de kommer fram till dig och lyft upp dem när de sitter stilla och ser lugna ut.
Och lyft dem inte när de putsar sig eller äter heller.

Lycka till! :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Kaninlovers2
7/26/16, 11:26 AM
#3

Ok, tack så mycket för alla svar! ❤️

Upp till toppen
Annons: