Annons:
Etikettallmänt
Läst 928 ggr
[MiraForever]
7/25/16, 10:14 PM

Hade tänkt att bygga en egen transportbur i höst.

Som rubriken lyder🙂
Tänkte att måttet skulle kunna vara 40*30*30

                                                                                  Längd*Höjd*Bredd

Nåt sånt:) Vet att det räcker för min ninis. Sedan en luftventil och luckan. Vet jag inte. Förmodigen där luftventilen sitter.
Vad tycker ni?

Annons:
[RC1393]
7/25/16, 11:15 PM
#1

Borra hellre hål uppe mot taket på sidorna, gärna bägge kortsidorna plus ett galler på framsidan, blir mycket bättre luftflöde då än en luftventil, luften blir fort dålig och lådan varm om inte ventilationen är tillräcklig. Vet inte hur stor kanin du har men är det en dvärgkanin tycker jag det låter bra, är ungefär de mått jag har i mina transportlådor. Om du vill kan jag fota dem för inspiration?

Marsvinsmamman
7/26/16, 12:39 PM
#2

Det behöver inte kosta så mycket att köpa en transportbur i plast. Nya kan du hitta från 100-lappen och uppåt beroende affär/webbutik. Begagnad på blocket eller second hand brukar inte kosta många tior. Fördelen med att ha en bur i plast är att du lätt kan duscha av den, rengöra den och desinficera den mellan användningarna. Det blir svårare om du gör en själv i trä.. Fast det finns många som transporterar i hemmabyggda i trä, speciellt om man kör många djur åt gången. Så visst går det! 🙂

[MiraForever]
7/26/16, 12:48 PM
#3

#1 Fota gärna dom🙂 Så jag förstår lättare med hålen. Ska borra hål på sidorna, en av kortsidorna. Plus att göra handtag som sitter på kortsidorna:) Men jag vill ha ett lås. Som en liten bit trä. Så att luckan inte öppnar upp av sig själv:-)

#2 Nej tack:)

Känner för att bygga en egen. Då jag får det rätta måttet som jag vill och passar kaninen:)

Upp till toppen
Annons: