Annons:
Etikettallmänt
Läst 434 ggr
MOJ
2016-07-25 21:51

kaninras

Jag är 13 år och har haft en kanin tidigare (en dvärgvädur). Jag undrar om ni har några förslag på vilken kaninras jag ska köpa antingen två likadana eller två olika raser. Jag vill en ganska pigg och nyfiken kanin, men inte alldeles för pigg/vild. jag skulle gärna vilja ha den i sele och kanske hoppa lite, men inte nån hög nivå, eller tävla. jag vill helst inte ha en för stor kanin, men kanske högst 3 kilo. Tacksam för svar.

Annons:
Frosstis
2016-07-25 22:22
#1

liten rex , lejonhuvad eller holländare ?:)

taxidriver142
2016-07-26 06:06
#2

Holländsk kanin är en mycket trevlig ras!

tixEntry
2016-07-26 11:31
#3

De flesta hermeliner är ju väldigt pigga och spralliga, skulle det kunna vara något för dig? Men det krävs ju en hel del aktivering då.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Ninni.
2016-07-26 14:17
#4

Jag rekommenderar hermeliner! De är (enligt mig) lagom pigga och gosar gärna på deras egna villkor! Sedan är det ju väldigt olika från individ till individ, så om du vill vara säker på att få en kanin som passar dig så kanske du kan köpa en vuxen kanin. Om du vill ha en unge så kolla noga på föräldrarna, är de trevliga brukar ungarna också bli det! Om du ska köpa två kaniner skulle jag helst välja kullsyskon eller ett redan bondat par (går att adoptera bondade par). Jag har aldrig bondat två kanininer, men har hört att det kan vara väldigt jobbigt och ta lång tid ibland. Lycka till!

Upp till toppen
Annons: