Annons:
Etikettallmänt
Läst 552 ggr
EmmaLisaH
7/25/16, 8:30 PM

Roliga "Bondingsätt" med Kaninen

Skriv roliga "Bondingsätt" som man kan göra med kaninen, alltså t.ex. lekar som gör så man kommer närmare sin kanin:) Såklart så ska alla idéer vara roliga för både mig och kaninen:)

Annons:
Wilmarabbit
7/25/16, 8:57 PM
#1

Åh följer, Har problem med fler av mina och mår så dåligt över att vi måste bråka hela tiden :/

Kolla gärna in bloggen Regnbågehttp://nouw.com/wilmajRegnbåge

Ballong http://terabitiaskaniner.weebly.com/ - Hoppkaniner i Västra götaland Ballong

ninor
7/26/16, 9:06 AM
#2

Det är väl inga lekar direkt med några tips;

- Ligg på mage/rygg på golvet. Kaninerna blir ofta nyfikna och vill gå fram och titta, ev hoppa upp på mage/rygg etc. 

- Sitt på golvet och låt kaninerna komma fram till er. Kanske sitta och läsa en stund eller liknande?

[MiraForever]
7/26/16, 12:59 PM
#3
  1. Ha lite pellets i handen som du räcker ut.                                                                      
  2. Lek kurra gömma med den. När du har gömt dig klart, så ropar du kaninens namn.
Kaninhoppare
7/26/16, 2:43 PM
#4

Om du har en kanin som gärna håller sig nära dig, kan komma vid inkallning eller liknande så är ett tips? att bygga upp en bana av kaninhinder. Placera kaninen vid starten av banan. Sedan springer du genom hela banan själv och kaninen följer efter bakom dig, eller så ropar du på den när du är i slutet av banan. Det är väldigt roligt och stärker känslan av samhörighet tycker jag! :) Även bra träning för kaninen. 

Ifall du inte har en kanin som följer efter dig eller kommer på inkallning kan du ju börja att träna på det. Finns mycket att göra när man väl kommit till den punkten! Är dessutom kul att träna på, men kräver lite tålamod. 

Träna trix är också ett bra sätt. Sedan att bara umgås med kaninen när den är i hagen, gå ut med den, spendera mycket tid med den är lite av grunden för att sedan kunna göra de där lite roligare grejerna. :)

Medarbetare på Jättekanin

Smultrondraken70
7/26/16, 3:06 PM
#5

Gosa mycket om din kanin gillar det. Hitta det sätt att till exempel massera på huvudet och runt öronen som just din kanin tycker är oemotståndligt:) gosa helt på kaninens villkor!

Upp till toppen
Annons: