Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 635 ggr
kanintok
7/24/16, 8:27 PM

(S) äldre kaninhane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nyligen förlorade Soul sin kompis och trots att jag spenderar mycket tid med honom vill jag inte att han ska bo ensam utomhus (inne kan jag tyvärr inte ha honom då min mamma är allergisk) och dessutom har jag inte möjlighet att skaffa en ny kanin då jag börjar gymnasiet till hösten och känner att jag inte kommer kunna ge kaninerna det de behöver. Jag är dock otroligt noga med vart han hamnar och eftersom han bor i en stor bur på 2x3 m, och en Hage som är kopplad till buren som är minst dubbel så stor (den står öppen nästan hela dagarnlia) vill jag att han ska få det stort och ha möjlighet att hoppa i Hage varje dag. Jag tror även att han skulle passa att ha som frigående innekanin, då behövs ingen kaninkompis. 

Namn: Soul

Kön: hane

född: 5/5 2010

ras: enkelmanad lejonhuvad (blandras)

Finns: Stockholm

Stamtavla: Nej

Soul kom till mig när han var 9 månader gammal, då var han en otroligt Rädd kanin som antagligen inte hade fått mycket stimulans tidigare. Vi två byggde dock en otroligt bra relation och idag är Soul en mycket tam kanin som gillar att mysa och är social. Han kommer när man ropar och kan trix så som pussen, stå på två ben, snurra, hoppa runt en men har stor potential till att lära sig ännu fler trix. Jag tycker att man får en jättefin kontakt med honom då han är så personlig, han väljer sina personer som han litar på (de som sköter om honom) och när man fått hans förtroende är relationen oslagbar. Däremot är han jättesnäll mot nya människor också som får klappa honom och så, men inte på samma sätt som sin matte. En aning försiktig kanin.

Säljer inte till barn då jag inte anser honom passa för småbarn. 

Jag förstår att jag har många krav, och att allt antagligen inte går att uppfylla. Men skriv jätte gärna ett PM till mig om vad du har att erbjuda, hur han skulle bo och lite om dig själv.

Elise

Annons:
kanintok
8/10/16, 11:59 PM
#1

putt

Upp till toppen
Annons: