Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1025 ggr
Linne0102
2016-06-16 21:58

Behöver hjälp med min kanin!!!!

Jag har ett stort problem! Klockan är nu snart 22 och jag upptäckte mögel hos min kanin. Om ja tar det här från början, min kanin bor ute på sommaren men han har eTT inne hos som han är i mer på vintern. Nu började de tok regna i kväll och vi insåg att han måste in! Så när vi gick in där han skulle få sova under natten var det inte städat där så höet hade börjat mögla! Jag och min pappa började ränsa och det är nu rent där. Dok så är det mögel lukt där och jag tror att han kan bli sjuk av de😕 vad ska jag göra ? Min fråga är då: är det farligt? för min kanin att ha mögel lungt där han bor??

Annons:
CelsiusT
2016-06-17 11:21
#1

Mögel måste städas ur ordentligt. Varför måste kaninen in bara för att det regnar? Har kaninen inget regnskydd/hus att gå in i när den är i uteburen?

Medarbetare på westernridning.ifokus

frejaspluto
2016-06-17 11:32
#2

Det måste göras rent orenlighet med rengörningsmedel,ta färsk citron, vatten med ättika, vad som helst som tar bort mögel. Det är farligt alla och andas in. Speciellt för kanin. Ni måste ha skruvat eller missat när ni gör rent buren eller så har möglet spridits sig till buren. Ni måste göra rent överallt inte bara bur.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Linne0102
2016-06-17 15:35
#3

Okeej jo min kanin har hus och skydd mot regn men börjar de regna jätte mycket så kommer de bli som en stor pöl för det lutar lite där. De var visst värre än ja trode😕 men då återstår en fråga hur fort måste ja städa , altså jag har ingen halm hemma och de är en bra bit bort😕 och min pappa kan inte köra mig dit.

[AnimeV4]
2016-06-17 15:41
#4

Virkon S är jättebra mot alla typer av mikroorganismer och används vid sanering. Finns på Granngården🙂

CelsiusT
2016-06-17 17:14
#5

#3 kaniner tål utomhusmiljö. Sålänge det inte blir blött i hela buren och att kaninen har regn och vindskydd så är det bättre för kaninen att vara ute än i inne i en bur med mögel. Jag hade tagit ut kaninen tills jag kunnat städa buren.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Linne0102
2016-06-17 23:15
#6

Jag låter i alla fall min kanin vara inne i natt, jag och min pappa städa de i dag igen vi byte all halm damsugade också vidare. Min kanin har också till gång till ett ställe där det inte hade möglat så ja tror de går bra att ha han inne i natt. Tack alla för eran hjälp!

Annons:
[AnimeV4]
2016-06-18 01:19
#7

Lycka till och glöm inte att uppdatera oss!🙂

Linne0102
2016-06-25 19:22
#8

det går bra med han, han bor ute nu när det regnar. han klarar det och jag kan ta in han så där någon timme för att han ska få bli lite torr och varmare och så jag får vara med han lite utan att det ska regna på oss ;) tack för all er hjälp !!!❤️

CelsiusT
2016-06-26 18:30
#9

Vad bra att ni fått städat ur ordentligt och skurat. Vad gäller mögel så är det inte bara farligt att vara just där möglet är utan mögel sprider sig i luften så vi angrips inifrån när vi andas. Om det är mögel i kaninburar så är det även skadligt att som människa vistas i det rummet för länge. Så kaninen som är så mycket mindre och ska vistas i buren längre tid är än mer utsatt. Väldigt viktigt att inte vistas i rum där det finns mögel. Min kanin kan välja att vara i den helt skyddade delen, i utegård med tak eller i utegård utan tak (bara nät). Han ligger mitt ute i den oskyddade delen när det regnar. Han har inte alls ont av regn 😜

Medarbetare på westernridning.ifokus

frejaspluto
2016-06-26 19:12
#10

Hihi, varsågod 🐰🌺✨

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Linne0102
2016-08-20 01:03
#11

jag vet att min kanin klarar att vara ute fast att det regnar men jag får sån ångest även om han inte bryr sig..<3 men tack för all hjälp det är bra att det finns dom som kan:) ;)

Upp till toppen
Annons: