Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2315 ggr
Mihnnalie
5/7/16, 11:19 AM

Solkräm

Jag har en hona som har ljus päls. Jag tror det är japan teckning (är inte bra på färger). Hon har lite päls längst upp vid öronen, hon är en dvärgvädur. Och där har hon blivit lite bränd. Kan jag smörja in henne med solkräm där?  Jag har en solkräm från Nivea för barn.

Annons:
Mihnnalie
5/7/16, 11:20 AM
#1

Hon är en ute kanin :)

Mihnnalie
5/7/16, 12:04 PM
#2

Är det ingen som vet?

emms
5/7/16, 9:43 PM
#3

Det är nog bättre om du fixar så hennes Hage och bur är i skugga istället. Vet inte hur bra det är om dom slickar i sig solskydd. Blir även svalare för kaninen.

Kan du inte få hela i skuggan så finns det solskydd för hund och katt att köpa. Kan du inte det heller skulle jag försöka hitta en ekologisk för barn. 
Du kan ju kolla upp ingredienserna i den du har hemma och se om det är något giftigt i 🙂

Emma

Mihnnalie
5/8/16, 10:05 PM
#4

#3  Okej, jag har mer än halva hagen i skuggan men hon verkar gilla att vara i solen. jag ska kolla vad det är i solkrämen jag har hemma

smellcaramell
5/9/16, 6:46 AM
#5

hästar som har ljus mule brukar också kunna bränna sig, på de har jag använt helosan sol(http://djupfeldts.storedo.com/uploads/2260dc41-0bd5-4196-8cbf-91066b1f220b.jpg) antar att det borde fungera på kanin också men främst i förebyggande syfte då eftersom att den har rätt låg spf ändå.

Mihnnalie
5/9/16, 8:08 PM
#6

#5 Okej tack :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: