Annons:
Etikettallmänt
Läst 2036 ggr
EmmaTilda
2016-03-19 12:14

Kaninen är borta/ har rymt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brooklyn försvann för lite mer än två dygn sen. Min mamma glömde att ta in honom på kvällen ( då jag var borta på match) räven har troligen varit här och bärt ut honom ur buren på något vis men sen tror jag att han lyckats sprattla sig fri. Eftersom en granne idag sa att hon på torsdagen sett något konstigt springa förbi deras tomt, hon trodde det var en vit katt. Det är lite hårtussar på gräsmattan. Men han fäller också så han hårar ofta av sig. Iallafall det jag skulle behöva eran hjälp med är tips? på hur man kan locka till sig en kanin. När man ska leta, vart man ska leta. O.s.v…. Det är en väldigt stor och tjock ( skulle jag säga ) dvärgvädur. Har lite panik över att han är borta, särskilt när det stryker runt 2 rävar i området…. Skulle vara jätte tacksam om någon kom med tips?. :)

Annons:
Margareta
2016-03-19 12:17
#1

Var bor du? Finns det någon lokal facebookgrupp där du kan efterlysa? Sätt upp lappar överallt med bild och telefonnummer.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Elsaharr
2016-03-19 12:19
#2

Sätt upp lappar i området och fråga grannar och andra folk som bor i närheten om det har sätt en kanin.

Du kanske kan ringa polisen och anmäla det. Jag vet inte hur det är med kaniner?

Zingo ;D

OlgaMaria
2016-03-19 12:20
#3

Om någon hittar kaninen är det troligt att de ringer polisen och informerar. Vi hittade en kanin på vårt område i höstas och en granne ringde polisen och tog in kaninen till sig på kvällen. Jag hörde bara sen att kaninen hade kommit tillrätta till sina ägare, så jag antar att de också ringde polisen och fick reda på vart kaninen var.

Polisen gjorde alltså inget men de gav råd om att vaka över kaninen och ta in den, och de tog uppgifter om vart den fanns. Så jag tycker ni ska ringa polisen. Jättebra för dem att veta vilka ni är ifall de får in ett tips?.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[fin_kanin]
2016-03-19 19:44
#4

På Hitta Djur kan du fråga om någon sätt din kanin. Hoppas verkligen att ni hittar honom! Skriv gärna hur det gick;-)

Upp till toppen
Annons: