Annons:
Etikettminneslunden
Läst 1267 ggr
smellcaramell
2015-11-14 09:39

Min kanin dog inatt

Igår när jag kom hem var han precis som vanligt, superglad när jag kom hem och fyllde på mat och vatten, nu när jag vaknade kände jag direkt att något inte stämde, gjorde plötsliga ljud och fick ingen reaktion.. Puttade på han och han var livlös :( han hade inte rört maten inatt och misstänker att det var magen då hans pluttar varit mindre och mörka senaste tiden och han åt som sagt inget inatt.. Så ledsen :( Att sedan tvingas tänka på nästa problem gör det ännu värre, vad gör man med hans kropp? Kan inte ha den i frysen då den ej får plats, bor i lägenhet så kan inte gräva ner den, veterinären har inte öppet förens måndag och han kan ju inte ligga i buren tills dess.. Vad gör man med kroppen egentligen?

Annons:
thea_thea
2015-11-14 09:48
#1

Har du balkong? Beklagar förlusten😕

smellcaramell
2015-11-14 09:53
#2

#1 Har altan men här är det fortfarande plusgrader och kommer nog vara det i minst 2 veckor till så kan inte ha honom där ute heller.. Dessutom skulle han inte få vara kvar länge i och med alla vilda djur plus utekatter.. :( är helt paralyserad, han bodde ju inte ens här ett år :(

smellcaramell
2015-11-14 10:54
#3

tillägg till #2 dessutom skulle grannarna klaga om jag ställde ut en påse/låda på altanen :( Det enda jag kan komma på som skulle fungera är väl att lägga kroppen i en plastpåse i soptunnan, men får man göra så?

kaninpiss
2015-11-14 11:18
#4

Men varför skulle grannarna klaga om du ställer ut en låda på din egen altan? Dom har väl ingen aning om vad som är i lådan? Även om det är några plusrader så är det nog bättre att ha den utomhus än inne i kanske 20 plusgrader. Om du lägger den först i en påse och knyter ihop noga. Sedan lägger i en kartong och stänger till riktigt och ställer ut på altanen. Då borde inte katterna kunna komma åt den.

Beklagar det inträffade förresten😕

smellcaramell
2015-11-14 11:30
#5

#4 Har tyvärr grannar som klagat på att jag hade en planka på altanen under en halv dag då vi höll på att bygga staket.. Om jag skulle ställa ut en låda skulle de bli tokiga :( Dessutom har jag ingen tillräckligt stor låda, måste ha en i plast eftersom att det både regnar och finns djur i området..

Katniss
2015-11-14 11:45
#6

Beklagar sorgen :( *styrkekramar* #5 Men varför skulle de bli sura för en planka som står på balkongen en halv dag? Det verkar ju lite orimligt att inte få ha saker på sin balkong..

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Irmelinis
2015-11-14 12:17
#7

Beklagar verkligen 🌺
Samma sak hände mig för ett par veckor sedan.. vi grävde en grav ute i trädgården. Du har inga släktingar eller vänner med trädgård där du kan få göra en grav åt honom?

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

smellcaramell
2015-11-14 12:34
#8

löste sig, pappa kommer och hämtar honom sen.. jag själv klarar inte av att hantera en livlöskropp och inte en begravning heller så får lämna det till pappa..

Irmelinis
2015-11-14 12:35
#9

Vilken tur. Jag förstår att du inte fixar det, det är en hemsk upplevelse. ❤️

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Upp till toppen
Annons: