Annons:
Etikettallmänt
Läst 1514 ggr
JuliaKanin
11/12/15, 7:56 PM

Kaninproblem!

Hej allihop! För ungefär en månad sedan sen köpte jag en ny liten kaninhona vid namn Ellie. Hon bor ihop med min hane Caramell. Jag märker att Ellie känner sig mycket trygg i Caramells närhet, alltså JÄTTENÄRA. Innan hon bodde i samma bur som Caramell så bodde hon själv i en egen bur i ett annat rum eftersom att Caramell fortfarande bara var ute efter att para sig… Iallafall, då så var hon jättelugnt, gjorde inget speciellt-lite tråkig helt enkelt, och hon älskade att vara i famnen. Hon brukade luta sig mot armen och nästan somna. Sen när vi flyttade ihop henne med Caramell blev hon en helt Annan liten kanin. Hon blev busig och gladare, snällare och modigare för att gå fram till en som hon inte gjorde förut. Caramell har alltid varit jättegosig och tyckt om att vara i famnen jättemycket, men nu när Caramell och Ellie är tillsammans så vill ingen vara i famnen, inte med en 10 minuter iallafall… Detta är väldigt tråkigt och jag saknar VERKLIGEN våra mysiga gosiga stunder med dem i famnen utan att jag behöver hålla fast dem, utan att dem faktiskt vill och tycker om det. Speciellt med Caramell som jag har haft längst och jag har gosar med honom varje dag i famnen hur länge som helst. Vad ska jag göra för att få tillbaka mina godingar? :,(

~Du är perfekt precis som du är~

Annons:
Irmelinis
11/13/15, 4:30 PM
#1

Svårt att säga om det beror på att du flyttade ihop dem eller om det är den lilla honan som helt enkelt ändrats lite när hon vuxit till sig (om hon var ung förut). Hur gammal är hon? 

Kan du ta ut dem en och en i trädgården t.ex och spendera mycket tid ensam med Ellie, utan att hon behöver flytta ifrån sin trygga burkompis? Kanske klickerträna henne lite eller sånt, som gör att ni får bra kontakt igen.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Upp till toppen
Annons: