Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1768 ggr
aliiciaj
2015-11-11 22:33

Söker kanin i januari

Jag har nu bestämt mig för att skaffa en till kanin att ha hos mig i Uppsala, för det är lite ensamt utan något djur. Har redan två kaniner men de bor i Stockholm hos min familj som gärna vill ha kvar kaninerna i Stockholm. Denna termin pendlar jag en del mellan Uppsala och stockholm, men nästa år flyttar jag permanent till Uppsala och vill då ha en liten kaninkompis. Det som är viktigast för mig är att det är en social och nyfiken kanin, ålder, ras och färg spelar mindre roll. Om jag fick önska lite så hade jag helst velat ha en dvärgvädurhane. Det jag erbjuder är att kaninen får bo frigående i mitt rum, daglig aktivering och gos. Jag gillar att träna lite Kaninhoppning ibland så det skulle jag testa på med den nya kaninen. Kommer att kastrera kaninen sen också. Det är först i januari jag har möjlighet att skaffa en kanin då jag bor permanent på ett ställe då. Så om någon har en planerad kull då hör gärna av er :)

Annons:
lydia.L
2015-11-15 17:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Hej! Jag har två stycken mellerudskaniner som söker nya hem, båda är hanar :) Jag har ingen brådska att bli av med dom så kan vänta till januari om du är intresserad av någon av dem.

Båda är födda hos mig och är efter snälla och trevliga föräldrar.

Balder är en glad och charmig kille född  2014-09-05. Han har provat att hoppa litegrann här hemma och verkar tycka att det är kul! Han är dock lite klumpig men han väger ca 3,5 kg så det är inte så jättekonstigt :P Han är extremt social och kontaktsökande. Det bästa han vet är att bli kliad i pannan då somnar han nästan .

Han är väldigt lugn i hanteringen men sprallig i sele/hage :)

Han är 100% renrasig men mamman till honom var inte registrerad och då kunde inte han heller bli det

Lydia & Tindra Glad

lydia.L
2015-11-15 18:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Alfons är också en hane men han är född 2015-03-24

Han är pigg, busig och behöver stor yta att röra sig på. Har också provat hoppning och hoppar minibana utan problem :) Alfons är också väldigt social och kommer alltid fram när man kommer. Han väger just nu ca 2kg men han växer fortfarande och lär landa på ca 3,5 kg

Han är också väldigt lugn och snäll i hanteringen men desto spralligare i sele.

Han har genbanksintyg

Lydia & Tindra Glad

lydia.L
2015-11-15 18:01
#3

Glömde skriva att dom finns utanför Örebro men transport brukar gå att lösa.

Hör av dig i ett mail till lydialindroth@hotmail.com vid intresse eller om du vill veta mer :)

Lydia & Tindra Glad

MangoO
2015-11-15 19:43
#4

Jag har en kull som blir leveransklara i januari. Hoppkorsningar med mest vädur i ,efter två otroligt trevliga och personliga föräldrar 🙂

http://bjorklovetshoppkaniner.weebly.com/s-ch-tuschcilja.html

http://bjorklovetshoppkaniner.weebly.com/my-little-pony-2.html

Vi finns utanför Eskilstuna, men transport är aldrig något problem 🙂

Har du frågor eller så mejla mig helst då jag sällan är inne här. 

Id-aa94@hotmail.com

Hopp och skutt!

Ida Johansson, Björklövets Hoppkaniner

Upp till toppen
Annons: