Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1317 ggr
wilmis0e
2015-10-23 09:32

kaniner i framtiden

Jag har haft kaniner hela mitt liv och den kanin jag har nu har jag haft sen jag var typ 6 eller 7 (åtminstone väldigt länge) nu är jag 14. Jag var väll inte den bästa kaninskötaren då men jag har förbättrat mig med åren, jag har aldrig varit dum eller nå jag har bara inte ängnat så mycket tid med henne (vilket är dumt i sig). Så jag försöker verkligen men redan innan jag köpte henne var hon väldigt blyg och det verkar aldrig lämna hur mycket jag än försöker. Hon börjar bli gammal nu också så beteendet typ sitter fast. (Men jag bor ju också hos skilda föräldrar så på vintern är hon hos pappa i två veckor när jag är hos mamma, så då får hon väll mest mat och inget skel av pappa då och sen när jag kommer får hon lite skel och sådär. Men som jag sa börjar hon bli gammal och jag vill så gärna ha en ny kanin när hon tyvärr lämnar, tror ni det är möjligt eller en bra ide? Jag personligen tror jag kan ändras ännu mer och ge kaninen den möjlighet den förtjänar, eftersom mina föräldrar skilde sig för några år sedan så var min tjej inte van att flytta mellan eller bli ensam (men få mat och vatten, hö) i två veckor. Så självklart skulle jag vänja min eventuellt nya kanin att vänja sig vid flytt och helst skulle jag ha kaninen inne då…. Dålig eller bra ide?

Annons:
MangaBea
2015-10-23 12:33
#1

Jag tycker att det låter bra att du insett vad du gjort fel tidigare och vill ändra dig. Du kan definitivt skaffa en ny kanin efter att den nuvarande gått bort, i och med att du vet vad du ska göra annorlunda.

Dock tycker jag att du ska fokusera på kaninen du har nu, se till att hon mår bra och får det så bra som möjligt den sista tid hon har i livet. Det finns fortfarande mycket du kan göra för henne. När dagen sedan kommer då hon inte längre finns kvar så kan du skaffa en ny kanin och ge denna kanin mycket bättre förutsättningar från början.

Lycka till! :)

Sashhi
2015-10-23 13:23
#2

Tänk på att vissa kaniner är väldigt känsliga för flytt och tycker inte om att byta sin miljö så ofta, men sedan finns det väldigt trygga kanienr som inte bryr sig alls. Det är svårt att veta i förväg, men isåfall bör du vänja den så snabbt som möjligt.

Som #1 sa så låter det som en bra idé så länge du inte bara bryr dig om att skaffa en ny kanin, utan ger den gamla damen ett så gott liv hon kan få sista tiden.

Not your mom, not your milk.

wilmis0e
2015-10-24 09:09
#3

Absolut ska jag forsätta med min nuvarande kanin, ville bara höra från andras perspektiv ifall det är en bra ide. Tack så mycket för alla svar :)

Upp till toppen
Annons: