Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 812 ggr
Whatsupdoc?
7/1/15, 3:53 PM

Lära att gå i sele

Hur lär jag Charlie att gå i sele utan att bli upp-stressad & sprattla? Jag vill ta ut han & så, men har tyvärr problem med det, och jag vill inte ge han en hjärt-attack eller så.

Annons:
MuffinDigger
7/1/15, 11:00 PM
#1

Testa först att ha på selen några gånger i knät eller i rasthagen utan koppel. Sen kan du börja med koppel efter ett tag! :)

Whatsupdoc?
7/2/15, 6:06 AM
#2

Jag har tyvärr ingen rasthage för honom, jag bor i en lägenhets-komplex där folk har hundar & en massa småbarn, jag önskar jag kunde skaffa en sån, men då måste jag åka till en äng nånstans & eftersom jag inte får ha en bil, så är det tyvärr inte lätt. Men tack för tipset :)

elina.k
7/2/15, 10:45 AM
#3

Men gör så som #1 skrev :) Men istället för att ha den på i Hage kan du ha den på i buren och när kaninen springer omkring inomhus, för h*n springer väll runt antar jag? 

Testa med att ha selen utan koppel på i ca 15 min åt gången, när h*n börjar acceptera det (brukar ta 5-7 dagar) så sätt på koppel då och då :) men ha inte på sele hela tiden utan med MINST 2 timmars mellanrum!

1800 talet  gav rättigheter åt slavar.

1900 talet gav rättigheter till kvinnor.

Jag hoppas jag kan skriva att 2000 talet gav rättigheter till djur. 

Whatsupdoc?
7/2/15, 3:30 PM
#4

Japp, han springer runt, ibland, är lite för varmt nu så han blir ganska trött. Får börja med det på lördag eftermiddag/kväll(ska tyvärr iväg imorgon till Sthlm, men tack & lov bara för 1 dag) tack för tipset & be för att det funkar :)

Whatsupdoc?
12/3/16, 8:01 PM
#5

Jag har börjat vänja de vid selen. Charlie var mer eller mindre lätt, men Cora blir nog svårare. Men jag tyckte det var bäst att börja nu medan jag kan & om kaninpesten är väck till våren/sommaren.

Upp till toppen
Annons: