Annons:
Etikettallmänt
Läst 2314 ggr
[Marsvinspluttochkaninsele]

Gillar era kaniner att vara ute och skutta ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla Mona älskar att skutta så länge matte och husse är med och inga andra kommer och skrämde personer ska hälsa lite rädd av sig. Igår skuttade hon och letade upp gott grönt som växer och sen tog hon sig en tripp i området där vi bor så hon har mycket yta att upptäcka.. Det bästa är när matte tar hundkoppel som kan dra in och ut då kan man undersöka ännu mer :). Hon är väldigt glad när hon förstår att vi ska ut :D Tog en väldigt somrig bild på tjejen när hon sprang ute första gången igår tog tyvärr ingen när hon undersökte vårat område. Men gillar era kaniner att skutta och undersöka där ni bor?

Annons:
ra-17
6/2/15, 11:22 AM
#1

Ja min kanin gillar att vara ute och utforska, äta gott, och krafsa! 👍😉

[klarabastin]
6/2/15, 11:31 AM
#2

oskar älskar att hoppa i parken som jag har utanför mamma!

Smultrondraken70
6/2/15, 5:53 PM
#3

Ja den ena, han älskar det! Den andra är lite nervös och ryckig och blir mest stressad av sånt som är nytt.

hannahoflin
6/2/15, 6:24 PM
#4

Har inte varit ute och hoppat med dom särskilt mycket i vinter, men var ut häromdagen med min Pixel och han tyckte nog det var för kallt än eftersom han går inne för han satt bara helt still och rörde sig knappt 🤪 Förra sommaren när det var lite varmare dock så tyckte han det var jättekul!

jossanElsa♥
6/2/15, 8:42 PM
#5

Min kanin vill alltid springa in när han är i sele. Men han gill

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

jossanElsa♥
6/2/15, 8:42 PM
#6

Att va i stora hagen

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

Annons:
Henni-Chan
6/2/15, 9:40 PM
#7

Mina är ute dagtid året om, snö och kyla som värme och grönt gräs. Märker vissa som gillar att pulsa i snön och busa och vilka som inget hellre gör än att ligga och steka i sommarsolen. Så här års brukar de flesta av mina mest slappa och rulla sig i gräset, ser otroligt skönt ut och den hanen som går lös brukar komma och sno frukosten när man sitter ute på trappen.

När jag väl har möjlighet brukar jag ta en promenad ner till en park som finns i närheten, finns en liten damm och annat mysigt där som kaninerna tycker är riktigt intressanta.

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

[Marsvinspluttochkaninsele]
#8

Åå låter som ett härligt kanin liv

Fridaaaa
6/3/15, 8:33 AM
#9

Yes mina är ute 8-12 timmar per dag i Hage samt sele så ofta jag hinner.
Vill inte ha tjocka omusklade kaniner. Vill ha lyckliga kaniner som får göra saker de är gjorda för att göra 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[vattenhunden]
6/3/15, 8:54 AM
#10

Ja, speciellt om de får springa lös själva :-)

[vattenhunden]
6/3/15, 8:56 AM
#11

Men kaninerna ska alltid ta raka vägen till jordgubbslandet eller blomrabatterna, så de har mest blivit promenader i sele på senaste tiden & springa av sig i en inhägnad Hage.

Stellathebunny
6/3/15, 10:01 AM
#12

Ja Stella älskar att vara ute och hoppa i trädgården!

Elsaharr
6/3/15, 11:28 AM
#13

Har min kanin lös när jag är ute ibland, han följer varje steg jag tar, som en liten hund!

Zingo ;D

Annons:
Maccas100
6/3/15, 11:48 AM
#14

Skulle vilja kunna gå ut med Moses. Försöker vänja vid sele, men har problem med att han blir så arg… Han gillar den verkligen inte. 
Först gör han allt för att komma ifrån när jag sätter på den(ger lite pellets samtidigt för positivitet). Samt trycker sig mot marken när han märker att det inte går. 
Skuttar sen iväg och sparkar bakut samtidigt. Sen försöker han få av den själv. 
När jag tar av den så attackerar han den och morrar.
En kort stund efter är han jättetaggad, gör något utfall(hot…) mot ens händer om de kommer i hans synfält.

[thildaaaa]
6/3/15, 5:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Trots att den är lite suddig så är detta en av mina favvo bilder på min kille från förra sommaren! Jag tog på selen, kopplade honom och tog med hunden och sedan gick vi på en låååång promenad längs med vägen och upp i skogen på mitt landställe! Han sorang som en tok och blev till slut så trött och varm att han la sig vid vägkanten xD då bar jag hem honom och la in ett frysblock i buren som han la sig vid och sov ^^ längtar tills vi åker ut dit med honom igen (snaaart) så atr han får vara så lycklig igen :) blir inte lika mycket promenader här hemma pga mycket mer folk och bilar…

Kaninernasbästa
6/3/15, 6:46 PM
#16

Molly gillar selen. För Hedda är sele inte hennes grej. De går i en väldigt stor Hage flera timmar om dagen, hoppar så gott det går 1-2 ggr i veckan men det bästa är när de är lösa!

Upp till toppen
Annons: