Annons:
Etikettallmänt
Läst 1912 ggr
aliiciaj
5/11/15, 7:51 AM

Hittat en kanin!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Idag fick jag hem en upphittad kanin som min gudmor hittade igår. Den hittades i Lantfjärden på en grusväg, det ligger mellan Västerhaninge och Nynäshamn. Verkar som om den blivit övergiven där sa min gudmor, den bara satt där och var jättesnäll att plocka upp med händerna. Någon som tappat en kanin i det området? Kaninen är väldigt snäll, förmodligen lite chockad så den sitter i ostörd i en bur just nu. Det är en hona på 4 kilo, ser fullvuxen ut. Någon som vet vad det kan vara för ras eller färg på den?

Annons:
aliiciaj
5/11/15, 8:41 AM
#1

Hon verka ha etablerat sig fort hos mig. Nu äter hon hö och maskrosblad, dricker och är nyfiken. Jag är inte så bra med kaninfärger, men kan hon ha färgen och teckningen wienertecknad järngrå?

Fridaaaa
5/11/15, 8:52 AM
#2

Har ni anmält till polisen?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aliiciaj
5/11/15, 8:58 AM
#3

#2 Nej, blev så pang på plötsligt fick jag en kanin nu 7 på morgonen. Får ta och göra det. Får hoppas att den riktiga ägaren hittas och vill ha tillbaka kaninen. Skulle vara sorgligt om någon släppt ut den.

Facie
5/11/15, 10:19 AM
#4

Kanske kan du sätta upp lappar i området "upphittad kanin". Eftersom den är så snäll kanske den blivit skrämd och rymt.. Men tyvärr är det mest troliga att någon har tröttnat.

Pretty wise //

aliiciaj
5/11/15, 10:31 AM
#5

#4 Tyvärr kan jag inte göra det. Kaninen hittades hos min gudmor och hon skjutsade den till mig och jag bor i Tyresö, en bit bort. Har inte körkort heller så kan inte åka dit och sätta upp lappar. Men jag har ringt polisen nu och anmält att jag hittat kaninen. Och jag tänker lite så att om man verkligen saknar sin kanin, då kollar man med polisen, det är det viktigaste. Lapparna tror jag skulle vara lite förgäves för det är verkligen ute på landet där min gudmor bor, inte många som bor där det är mest skog. Men nu håller vi tummarna för att ägaren hittas :)

[Sockertoppens_kaniner]
5/11/15, 7:09 PM
#6

#0 Oj, så fin hon är! Skulle säga att hon är järngrå wienertecknad, ja. :)

Annons:
Idakarrlsson
5/11/15, 7:21 PM
#7

Superfin tös! Sorligt ifall någon släppt ut henne bara, fast skönt att hon fått komma hem till dig iaf 🙂

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

aliiciaj
5/11/15, 7:37 PM
#8

Hon är väldigt snäll och trevlig kanin, väldigt stor tycker jag jämfört med min hermelin och lejonkille. Väldigt nyfiken och orädd på allt är hon. Jag kommer själv inte kunna behålla henne om ägaren inte hittas tyvärr, men att hitta ett hem till henne tror jag inte är några problem för hon är så lugn och snäll :)

aliiciaj
5/19/15, 8:11 PM
#9

Jag börjar fundera på om hon är dräktig. Finns det vildkaniner i södra stockholm? I så fall kanske hon har blivit dräktig när hon var på rymmen Inte märkt speciellt mycket tecken på att hon är dräktig, men finns chansen så kanske man borde vara lite beredd på det. Hon är i bra hull men inte tjock, man känner hennes spenar väl men tror det kan bero på att hon är mycket större än min kaniner och hon är lite revirbeskyddande. Idag var det 9 dagar sen hon blev infångad mellan väster Haninge och Nynäshamn. Kan det finnas chans att hon är dräktig?

ElmerKrudd
5/19/15, 8:15 PM
#10

Om det finns någon affär i närheten där hon som hittade den bor så kan du ju be henne sätta upp en lapp där iallafall och hålla tummarna. Jättefin är hon iallafall :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Upp till toppen
Annons: