Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 3076 ggr
[klarabastin]
4/20/15, 4:35 PM

kull namn/tema

Har ni något gulligt namn-tema för eventuella kullar:)?

Annons:
wingren
4/20/15, 4:51 PM
#1

Godis, exempelvis: Dumle, Ahlgren, Marabou, Marianne
Dryck: Cola, Fanta, Rosé, Pripps
Disney: Aladdin, Jafar, Dumbo, Koda, Marie
Färger: Magenta, Lila, Rubin (Ruby), Jade
Bibliska namn: Magdalena, Moses, Ramses, Kain, Abel
Vintertema: Frost, Isa, Kall, Flinga, Glimma
Blomtema: Gerbera, Tulip (engelska), Klint, Pansy

wingren
4/20/15, 4:56 PM
#2

Man kan ha olika länder som tema också, om vi tar frankrike som exempel, kan man antingen använda franska ord (typ Jolie) eller franska namn (typ Fabrice)

Alarmklockan
4/20/15, 4:58 PM
#3

Jag själv ska använda mig av namn från sagan av isfolket på mina ungar. Annars kaffesorter, blommor, filmer; typ James Bond tema, twilight tema osv. Artister, parfymer, märkesväskor, astrid Lindgren 😋

[kaninkul]
4/20/15, 5:45 PM
#4

Jag tycker att städer/orter kan vara ganska fina namn! T.ex Lyon, Marseille och Chamonix som är orter/städer i Frankrike. :)

crystalguurl
4/20/15, 6:40 PM
#5

Hunger Games - Tema :3 Annars kan man ju ta en artist man gillar och döpa långöronen efter namnen på låtarna (:


kanin och häst
4/20/15, 6:44 PM
#6

Mitt favorit är ju ändå rymden!

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Annons:
[Nikita14]
4/20/15, 8:45 PM
#7

Jag gillar temat efter kaninerna från den gamla filmen "Den långa flykten", som finns både som roman och film.   

En väldigt fin  (och sorglig) äventyrsfilm, som handlar om en flock vildkaniner som flyr från sin koloni. 

Exempel på namn på karaktärerna är:  Hassel (Hazel), Femman (Fiver), Björnbär (Blackberry) , Silver, Kapten Järnek, Maskros mm.

[Deshasix]
4/21/15, 12:39 AM
#8

Sagan om ringen; Aragorn, Legolas, Frodo, lite snålt på tjejnamn kanske men finns ju. Harry Potter; Hermoine, Albus, Sirius osv Någon bra serie eller film du gillar? Nötsorter? åh åh eller grekiska gudar eller mytologiska varelser?! Typ Sfinx, Siren, Harpie, Goblin, Valkyria :3

EmelieJosefine
4/21/15, 6:45 AM
#9

Astrid Lindgren: Lotta på bråkmakargatan, Rasmus på luffen, Birka, Ronja rövardotter , Pippi Långstrump.

NaDa...
4/21/15, 9:33 AM
#10

Jag valde en låt, Polaroid av imagine dragons så ungarna kommer heta Color of boom Reckless Mistake Better in picture First class Letdown Midnight Talker

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Upp till toppen
Annons: