Annons:
Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 3757 ggr
aliiciaj
4/6/15, 10:38 PM

Bygga kaninkoja

Såg en video idag på hur man bygger ett kattält, men tycker mer det passar som en kaningrotta. Det var väldigt enkelt att bygga denna, och mina kaniner älskar grottan som jag byggt! Så tänkte dela med mig om hur man bygger denna.

Du behöver:

  • En t-shirt i storleken medium
  • En kartongskiva med måtten 15 tum x 15 tum (15 tum är ca 48 cm)
  • En vass avbitartång
  • Tejp
  • Två galgar i stål
  • Sax

1. Börja med att klippa av topparna på galgarna med avbitartången.

2. Trä igenom änden på galgen i kanten på kartongskivan, ungefär en tum. 

3. Böj galgänden mot kartongen (kan behövas en tång för att böja den), lägg sedan en tejpbit över.

4. Gör likadant med den andra änden av galgen på kartongkanten snett mot den föregående kanten. Sedan tar du och gör likadant med den andra galgen, så galgarna bildar som ett kors. Böj galgen så den blir så rund som möjligt.

5. Tejpa ihop galgarna med varandra så ställningen blir stadig.

6. Nu är själva ställningen klar. Nu ska du trä över t-shirten över ställningen, kom ihåg att det är huvudhålet som blir ingången så du sätter den på rätt plats.

7. Tejpa ner allt löst tyg under skivan. 

8. Tejpa nu in ärmarna på t-shirten, kan vara bra att ha genomskinlig tejp då eftersom det annars kommer bli ganska fult.

9. Lägg in en mysig filt eller handduk i kojan och den är klar!

Ett tips? från mig, använd helst inte en vit t-shirt, den blir smutsig ganska fort 😉

Annons:
bjällra
4/6/15, 11:34 PM
#1

Fin! Detta måste man prova någon gång! :)

Mina kaniners insta: shiroandtotoro <3

fsigge
4/7/15, 8:01 AM
#2

Får ta och prova det.när jag har en gammal t-shirt! Bara det att jag hade sytt ihop mer än att tejpa så mycket. min stackars dvärgvädur Wilma fastnade med örat i tejpen på något sätt på en flyttkartong. Så hon hade säkert tejp lindat runt öronen hela natten. :-(

Frida

aliiciaj
4/7/15, 10:45 AM
#3

# Ojdå! Ja det är nog smartare att sy. Denna koja är ju egentligen gjord för katter, men för att kaninsäkra ska man nog sy istället.

Upp till toppen
Annons: