Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1144 ggr
Clara.Bergsten
4/6/15, 6:52 PM

Konstigt beteende

Hejsan!

Jo det är så att jag har en hona som jag sparade från B-kullen förra året vid namn Berit (snart 11 mån). Nu till våren var det tänkt att hon skulle få en egen kull men när jag släpper in hanen beter hon sig väldigt konstigt. Hon brunstar väldigt ofta och blir glad när hon släpps ihop med hanen, men så fort han närmar sig hennes bakdel springer hon iväg. Sedan springer hon fram till hanen igen och vill ha hans uppmärksamhet och när han närmar sig henne blir det samma sak igen…? Jag har testat med en annan hane, ifall att det var han det var fel på (inte för att tecknen tydde på det men man vet ju aldrig) och samma sak händer…  Det kan inte vara för att hon inte brunstar och inte fel på hanen. Jag har hört liknande historier men har aldrig "drabbats" av det för mina honor tills nu. Vet någon här inne vad som gör att hon beter sig just så här?

Annons:
crimson
4/6/15, 7:00 PM
#1

Min flickvän hade samma problem med en av sina hermeliner, hon ställde upp sig jättefint ända tills hanen kom hela vägen fram och tog fram snoppen, då vände hon sig om och försökte bita av könet. Det slutade med att hon aldrig fick någon kull, eftersom hon uppenbarligen inte ville paras.

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Clara.Bergsten
4/6/15, 7:17 PM
#2

Ajdå…Ja konstigt är det! Det är som att en del inte förstår vad som ska "ske".. Man kan ju undra hur dom kommer att ta hand om ungarna om dom lyckas få några. Jag trodde inte att det skulle vara alls några problem med tanke på att Berits mamma är en superduktig mor och har ärvt det från sin…

Clara.Bergsten
4/6/15, 7:21 PM
#3

Hon har dock ett jättefint temperament, lugn och fin. Bär på fina gener från föräldrarna osv. Hon har även gått ihop med en kastrerad hane tidigare men nu går hon ensam.

crimson
4/6/15, 7:21 PM
#4

Jo, vad jag förstår är det väldigt ovanligt, men det händer. Hoppas allt löser sig för dig!

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Clara.Bergsten
4/6/15, 7:28 PM
#5

Ja precis, tack så mycket 🙂

lovemysack
4/6/15, 8:19 PM
#6

Går det inte att lägga en hand över ögonen på henne så att hanen kan komma upp en gång, så hon känner vad som händer? :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Annons:
Clara.Bergsten
4/7/15, 7:00 PM
#7

Jo det kanske är värt att testa, tack🙂

Upp till toppen
Annons: