Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 2031 ggr
wilmis0e
3/17/15, 4:04 PM

ny bur

Mina kaniner bor i en ladugård just nu. I ladugården är deras burar hästboxar så dom har ju ganska stora burar. Men nu har jag börjat tänka att jag vill ha dem inomhus men mina föräldrar godkänner inte det. Så jag tänkte lite till och kom på att vi har en gammal lekstuga som ingen längre använder eftersom vi har vuxit upp. Så min fråga är om jag ska sätta dom i mindre burar men låta dem springa på golvet då och då så kanske jag kan bevisa för dem att man kan ha dem inne. Dessutom får dom nog mer leksaker fastän utrymmet är lite mindre. Så frågan är om jag ska flytta dem dit eller om det bara är dumt. Självklart kan jag ju flytta tillbaks dem om det inte funkar men vad tror ni? :)

Annons:
[Sockertoppens_kaniner]
3/17/15, 4:14 PM
#1

Ska du flytta dem till lekstugan så måste ju den förmodligen fixas iordning, och det kräver ju lite arbete. Min åsikt är att det blir lite mycket jobb att göra i onödan om dina föräldrar sedan inte ändrar sig. Och sen tror jag att kaninerna mår väldigt bra i boxen, den är ju stor. Lägg in stubbar/stockar, stenar och tunnlar/rör så får dem mer att göra. En sitthylla ska där med finnas. :) Men tror också att kaninerna trivs bra i lekstugan, men kanske att du behöver bygga en tillhörande Hage då? Eftersom lekstugan är mindre och inte lika luftig som boxen. Du får helt enkelt tänka ut för- och nackdelar med båda och se vad som blir bäst. :)

wilmis0e
3/17/15, 4:23 PM
#2

tack för svar :) lekstugan är i bra skick invändigt men är fortfarande osäker på hur jag ska göra. men du har rätt att det blir myckte jobb att flytta dem och göra en ny bur men där inne finns det ju redan pallar, en liten säg och massor med leksaker som dom säkert skulle gilla, men ska tänka igenom det lite mera. det var bara en tanke som jag hade men är tacksam frö svar :)

[Sockertoppens_kaniner]
3/17/15, 4:26 PM
#3

#2 Ja, egentligen bara du som kan hitta det rätta svaret eftersom du vet hur det ser ut. :) Lycka till i alla fall!

wilmis0e
3/17/15, 4:39 PM
#4

Tack, tack :)

Upp till toppen
Annons: