Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1047 ggr
wilmis0e
2015-03-15 19:51

vill ha min kanin inomhus

har haft mina kaniner utomhus i våran ladugård i flera år, skulle gissa på att den yngsta är runt 4. när jag har dem ute känner jag att jag inte riktigt bondar med dem som jag tror jag skuller göra om dem vore inne. Jag har alltid tyckt att det låter så mysigt men min pappa är emot det. 

mina föräldrar är skilda och hos min mamma har vi ett litet hus så hos pappa skulle vi ha plats i källaren men pappa är emot det. har kollat på så många olika videor, sidor och info om inomhus kaniner och hur man tränar upp dem och jag äger två honor. skulle verkligen vilja få min pappa på andra tankar och min dröm är att få dem rumsrena fast dem är lite äldre och jag har två honor som jag verkligen vill ska komma överens i samma bur, snälla hjälp mig att göra någonting för att ändra min pappas tankar. 

några ideer? ☔️

Annons:
[Melbun]
2015-03-15 19:59
#1

Vet inte riktigt vad för anledning han har till att inte ha dem inne :) Går absolut att undvika kaningnag på möbler och liknande genom att kaninsäkra huset. De kan bli rumsrena. Tyvärr får man ibland respektera vad föräldrarna säger då de bestämmer. Själv har jag mina kaniner lösa inomhus så de springer alltid runt fötterna på en :3 Ni kanske kan komma överens att ha dem inne i en vecka eller liknande så att han kan få testa innan han bestämt säger nej ^^.

wilmis0e
2015-03-15 20:15
#2

tack för svar:) ska försöka ändra hans sinne, tyvärr är han en väldigt bestämd typ som inte har särskilt öppet sinne för djur som ska bo i huset. Varken mamma eller pappa är mycket för det men ska försöka få dem att förstå.

Upp till toppen
Annons: