Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1617 ggr
[klarabastin]
2/26/15, 8:53 PM

sällskaps kanin sökes

hej jag heter klara och är 14 år. jag och min mamma har funderat på kanin ett väldigt långt tag nu och har beslutat att köpa nu.

vi bor i stockholm och undrar om någon har kanin till salu/en kull som kan flytta hem till oss inom kort(max 3 veckor).

ras/ålder spelar ingen roll eftersom att vi ska ha den som sällskap och ej till utställning. den kommer att ha fri tillgång till hela hemmet och kommer få vara ute ibland i sommar:)

vi är kaninvana och har allt som behövs.

kontakta mig på klarafinatussilago@gmail.com

Annons:
Kaninchenfan
2/26/15, 9:20 PM
#1

Tänkte bara ge dig ett tips? ifall ni ska ha kaninen frigående inne: om ni köper en fullvuxen kanin som inte är rumsren kan det bli ganska svårt att få den helt rumsren. Rätta mig någon mer erfaren om jag har fel, men kan bara tänka mig att det skulle vara en väldigt stor utmaning att få mina 2 vuxna kaniner som inte är rumsrena att ändra på sig. (dock bor de utomhus så rumsrenlighet är inte ett måste för mig) iallafall tänker att det är trevligare med en rumsren kanin inomhus :)

[klarabastin]
2/26/15, 9:23 PM
#2

#1

vi har haft en del kaniner som vi lyckats få rums rena så det är nog inget vidare problem😃

Trebit
2/27/15, 8:19 AM
#3

Jag rekommenderar adoption genom Djurens Chans! De har flera kaniner som behöver hem och man gör en god sak på köpet! På deras hemsida djurenschans.se kan du se vilka kaniner som finns tillgängliga för adoption, själv adopterade jag min Benjie för några veckor sen nu och det har gått jättebra :) Inte är det lång väntetid på dem heller!

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Storip
2/27/15, 9:55 AM
#4

Håller med #3 🙂 Om du vill ha en sällskaps kanin så adoptera gärna från omplaceringshem eller djurens chans. Om du inte hittat något så får jag en kull med renrasiga hermelier i mitten av Maj 😛jag bor i Stockholm.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Krus_grus
2/28/15, 6:31 PM
#5

Åh! Kan verkligen rekommendera djurens chans. Gå in på deras hemsida och kolla eller kontakta dem så kan de föreslå en kanin som kan passa er. :)

Upp till toppen
Annons: