Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1546 ggr
HugoochVillesmatte
2015-02-26 16:12

Är detta normalt beteende ?

Hej jag är ny här hehe :-) 

jag har en fråga jag har skaffat mig en dvärg satin kaninhona som är runt 9 månader gammal och jag måste fråga då när vi köpte henne så sa dem att hon är så lugn och snäll vilket hon är ( utanför sin bur) men är det normalt att den kanin hona eller kanin i allmänhet anfaller inne i sin bur ?? hon bits och är allmänt aggressiv, då hon har bott hos oss sedan den 17 januari då hon är jätte mysig och go utan för buren, men när jag ska allmänt göra ved i hennes bur eller något sånt så anfaller hon och typ grymtar som en gris, vad ska jag göra??

Fight another day and die tomorrow 

Annons:
[Melbun]
2015-02-26 16:16
#1

Det är troligen mest hormoner så rekommenderar kastrering. :) Hade en likadan tjej och hon har blivit världens snällaste nu. Vill du inte kastrera honan kan du testa att närma dig henne ovanifrån med en platt hand och inte framför näsan. De bits oftast inte då. Alternativt bara städa och fixa när hon inte är i buren

[Sockertoppens_kaniner]
2015-02-26 16:18
#2

Hon kan ha kommit i tonåren. Då är det bara att vänta ut kaninen. Men vissa kaniner är aggressiva i sitt revir och det kan vara svårt att ändra det beteendet. Det är mina erfarenheter i alla fall. :)

Smultrondraken70
2015-02-26 16:47
#3

Vår hona är kastrerad men kan fortfarande vara aggressiv i reviret. Morrar och grymtar, boxas, och kan även nafsa rätt hårt. Jag har bara accepterat att hon är sån och försöker fixa det jag behöver när hon är ute i köket. När inte det funkar tar jag på mig handskar. Det här beteendet kommer i perioder, men hon är alltid snäll och go utanför reviret:)

HugoochVillesmatte
2015-02-26 17:05
#4

Okej, tack för era svar :-) då jag tycker om henne och hon är go men man blir ju lite ledsen när hon bits och är allmänt sur, samtidigt så gräver hon mycket när hon är ute och hon älskar att nypa i en kläder kan det var dominans beteende??

Fight another day and die tomorrow 

Upp till toppen
Annons: