Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1668 ggr
PoppyLoppyRexKanin
1/6/15, 2:10 PM

Min kanin slickar på gallret!

Hej! Min kanin Poppy är en jätte snäll hona som är 1 och ett halvt år. Men nu så har hon börjat att slicka på burens galler. Först trodde jag att något hade fastnat på hennes tunga eller att det smakade gott. Hon kanske ska ha en leksak? Jag vet faktigst inte. Kanske ni vet? Jag har haft många kaniner. Men Detta har aldrig hänt. Hjälp? Förslag?

/PoppyLoppyRexKanin<3

Annons:
[Sockertoppens_kaniner]
#1

Har hon inga aktiveringssaker eller pinnar att gnaga på, kan det bero på att hon är lite uttråkad.

PoppyLoppyRexKanin
1/6/15, 2:18 PM
#2

Hon har en boll. Passar hennes storlek men hon leker inte med den.  Hon brukar bara anfalla den…😐. Men jag kanske kan skaffa pinnar. Finns en hel skog bakom mitt hus.

/PoppyLoppyRexKanin<3

tlover
1/6/15, 3:40 PM
#3

Är det kaninpiss där hon slickar? Det kan blandannat vara saltbrist isåfall.

Men hursom bör du ju skaffa grenar/pinnar till kaninen, tänk bara på att fråga markägaren först.

l'm back

PoppyLoppyRexKanin
1/7/15, 2:46 PM
#4

Det med kanin kiss vet jag faktist inte. Det är ett speciellt hörn hon gör sina behov . Men hon slickar på andra hörnet på den sidan. Och hon har en salt sten. Jag köpte en tunnel åt henne igår. Hon älskar den! Men hon slickar fortfarande. Pinnar kommer jag att skaffa. Men inte nu då det bara finns björkar. Tar det lång tid tills hon slutar slicka?

/PoppyLoppyRexKanin<3

tlover
1/7/15, 2:49 PM
#5

#4 Våra kaniner brukar sluta slicka i sig piss i princip direkt dom får saltsten.

l'm back

PoppyLoppyRexKanin
1/7/15, 3:27 PM
#6

Okej. Poppy slickar inte på saltet

/PoppyLoppyRexKanin<3

Annons:
tlover
1/7/15, 3:28 PM
#7

#6 Då skulle jag gissa att det inte är det.

Har du bara tillåtelse att ta björkar eller? för man kan ju ge tex tallkvistar också.

l'm back

PoppyLoppyRexKanin
1/7/15, 5:49 PM
#8

Ja det har vi. Tack :)

/PoppyLoppyRexKanin<3

Upp till toppen
Annons: