Annons:
Etikettkaninfotografering-tips-och-konstruktiv-kritik
Läst 1052 ggr
StrikensKaniner
11/26/14, 7:53 PM

^Intressekoll^

Nu har jag suttit och funderat lite över år 2015 angående kull planeringen.
Än så länge har jag kommit fram till dessa!

Striken´s Emily + Hugo Junior

Åkerbys burning in the skies + Snöflingans prinz von hessen

Skyfall´s Piggelin + Enzo

Striken´s Clear Blue Sky + Lillprins Bus

Söderslätts Gisela + Lillprins Bus

Striken´s Schnurrbart + Chippen

Åsgränden´s Ylva + Chippen

Striken´s Milky + Muschi

Jag har inte bestämt när de ska paras riktigt än info om kullarna och föräldrarna kommer i inläggen. Kommer ta två kullar åt gången då jag vill ha en kull om inte mamman skulle ta hand om dom osv.

Med vänlig hälsning

Annons:
StrikensKaniner
11/26/14, 8:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7
#1

Striken´s Emily + Hugo Junior

Emily: är en blandning mellan hermelin/dvärgvädur hon har en dvärgvädurs kropp med stående öron och är Madagaskar färgad. Hon är en jätte snäll tjej som alltid tar hand om sina ungar på ett bra sätt, hon gillar att röra på sig kan bli lätt uttråkad om hon inte får röra sig. Hon ska på börja träning av hoppning 2015, det kommer att bli kull att få jobba med henne då hon är en fantastisk lättlärd tjej.

Junior: Han är en snäll kille som älskar att hoppa och röra sig så mycket som möjligt. han gjorde debut i november där han kom 3a av 27 andra i hoppningen.
Även han har varit lättlärd, förväntas komma ut mer nästa år. Han har fått fina pigga ungar som redan som ungar har haft viljan av att hoppa över kvistar i hagen.
Han älskar att mysa med småbarn då min syssling på 4år håller på med honom och han bara ligger och njuter. Han är en renrasig dvärgvädur som är zobelsaimes blå?

För mer info Pm:a eller kommentera.

StrikensKaniner
11/26/14, 8:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#2

Åkerbys burning in the skies + Snöflingans prinz von hessen

Lillryssan: Är en positivt go tjej som älskar sina ungar,  hon är en underbar tjej som är alltid på bra humör. hon är väldigt aktiv och hade kunnat vara ute och springa hela dagarna. Hon är en Liten rysstecknad (rödögd) Rex som har haft en kull innan som var med Hugo därav två ungar är ute och tävlar, har även en själv efter den kullen hon är helt underbar som barnen leker och hoppar med. Har inga bilder men kan tas vid intresse.

Hugo: Är en pigg kille som aldrig kommer tröttna på hoppningen, han var ute i november och tävla msv där det inte gick så bra men han visade att han ville.  Han kommer tränas med nu och ta någon få kull i år, hans senaste kull var med Lillryssan och ungarna hade inte svårt för hindrerna efter bara en månad hoppade hans ena dotter 30-40cm utan problem. Han kan hoppas av alla han håller takten som föraren har om det inte är på banan så har han sin egna jämna takt. Han är av rasen Dvärgvädur och färgen Svart/gul japan wienertecknad WÖ

StrikensKaniner
11/26/14, 8:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#3

Skyfall´s Piggelin + Enzo

Piggelin: är en blandis mellan lejonhuvad och vildkanin, hon är en försiktig tjej som älskar när hennes ungar är tillräckligt stora för att leka. hon är lite skygg i buren men annars är hon uppe på topp. som är svart/gul Japan ( med pytte lite man, men får oftast ungar med man. Hon är snäll, liten och gullig. finns inte så mycket att säga om henne än att hon har ett hjärta av guld.

Enzo: är en blandras (okänd) misstänker att han är Hermelin/Dvärgvädur, han är super mysig och ska alltid vara snabb fram när man öppnar buren, man kan sitta i flera timmar med honom och kela speciellt vill han bli kliad runt öronen. Hans färg är jag inte riktigt säker på men om någon vet den så kan ni säga:) har ingen bild men ska fixas.

Även Piggelin som lite är det bild på!

StrikensKaniner
11/26/14, 8:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

Striken´s Clear Blue Sky + Lillbus

Blue: är en stor flicka, som är hopptränad utan problem som ska ut 2015 på banan. Hon är en stor tjej men smidigare än vad man tror, finns inte mycket att säga men sen hon har varit bäbis har hon alltid varit framåt av alla ungar. hon är av rasen Dvärgvädur/Rex och färgen Blå wienertecknad WÖ

Bus: Är ny i stallet men är en o slipad diamant när det gäller hoppningen, han är väldigt pigg och framåt så om man letar efter en hoppunge med fart och stabilitet så är detta rätt kull. han har tävlat Lätt i både rak och krok. han är en korsning av färgen Viltzobelbrokad.

Har inga bilder på Bus, och har bara bilder på Blue som bäbis.

StrikensKaniner
11/26/14, 8:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Söderslätts Gisela + Lillprins Bus

Gisela: Är en Gepard färgad Rex, som är en fantastiskt vacker tjej som gör allt för att ha kull, hon är en fantastik tjej som gillar att busa mycket och gräva. hon har en underbar personlighet som varje människa som har träffat henne här har fastnat för henne.

Bus: Är ny i stallet men är en o slipad diamant när det gäller hoppningen, han är väldigt pigg och framåt så om man letar efter en hoppunge med fart och stabilitet så är detta rätt kull. han har tävlat Lätt i både rak och krok. han är en korsning av färgen Viltzobelbrokad.

StrikensKaniner
11/26/14, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#6

Striken´s Schnurrbart + Chippen

Musen som jag kallar henne är blandras mellan Hermelin/Dvärgvädur i färgen madagaskar wienerteckand WÖ hon är en liten tjej som är snabb och okomplicerad i all hantering klippa klor osv. hon är med på det mesta man gör med henne, hon på börjar träning inom hoppning 2015 då hon har växt lite långsamt.

Chippen är en Viltgul Dvärgvädur, det är hans sista år i Avel innan han pensioneras så kommer behålla en unge hur en av hans ungar i år. han är en mysig kille som inte har haft det lätt i livet, när han kom till mig hade han klor som hade växt i cirklar och han var full med bajs under magen, efter 2 år tillsammans så är han den hanen jag har fastnat med för han är min lilla prins.

Annons:
StrikensKaniner
11/26/14, 8:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Åsgränden´s Ylva + Chippen

Ylva är en renrasig Dvärgvädur i färgen Havanna wienerteckand WÖ, hon är en ståtlig tjej med sin lilla dubbel haka som blir mindre och mindre. Hon är en underbar tjej som kan ha lite temperament strax innan ungarna kommer annars är hon underbar för övrigt.

Chippen är en Renrasig Dvärgvädur i färgen viltgul, det är hans sista år i Avel innan han pensioneras så kommer behålla en unge hur en av hans ungar i år. han är en mysig kille som inte har haft det lätt i livet, när han kom till mig hade han klor som hade växt i cirklar och han var full med bajs under magen, efter 2 år tillsammans så är han den hanen jag har fastnat med för han är min lilla prins.

StrikensKaniner
11/26/14, 8:58 PM
#8

Striken´s Milky + Muschi

Milky är efter min underbara Emily. de är väldogt lika i sättet då borda är underbar mot sina ungar och småbarn som är runt omkring dom.

Muschi är en dvärgvädur i färgen viltgul mantelteckand, han är en gosig kille som man kan gosa med dag in och dag ut.

StrikensKaniner
11/26/14, 8:59 PM
#9

Jag kommer fixa nya bilder på kaninerna i helgen även de som inte har bilder:)

StrikensKaniner
11/28/14, 10:58 PM
#10

Nya fräsa bilder kommer tas i morgon :) hoppbilder på de som är hoppade !

Evelina!
11/29/14, 9:03 AM
#11

Det kan vara bra att skriva ut föräldrarnas klassning om du tänkt sälja kaninerna som hoppkaniner :)

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

StrikensKaniner
12/4/14, 8:55 PM
#12

Ja det ska jag göra :)

Tyvärr dök aldrig den som skulle hjälpa mig ta kort upp förra helgen så jag ska försöka fixa nya kort till denna helgen.

Upp till toppen
Annons: