Annons:
Etikettproduktion
Läst 3265 ggr
Cochon
2014-11-12 15:55

(X) Kaniner i produktion

Hej hej, får inleda med att jag inte har några tankar att jävlas med folk, utan detta är ett seriöst inlägg. Jag är intresserad av att se hur det fungerar när man föder upp kaniner för antingen päls eller kött och undrar om någon här känner någon som gör det som är intresserade av att ta emot en praktikant. Elller om ni vet någonstans som man kan leta på nätet. :-) Har tidigare erfarenheter inom pälsindustrin. //:Nanna

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
tlover
2014-11-12 16:03
#1

Kolla på hållbar livsstil i fokus och altenativ.nu där kanske du hittar nått.

Många som har kaniner för kött/päls/ull har ju däremot väldigt liten produktion (vi slaktar mellan 0 och 5 kaniner/år tex) så det mesta blir väl att man max besöker en några dagar (kanske får se rutinerna och en slakt eller så).

Om du hinner är det nog bra att lägga till ett (X) i rubriken så att känsliga läsare varnas.

l'm back

Elina.
2014-11-12 16:06
#2

Kanske vore en ide att ta kontakt med kaninproducenternas förening och se ifall någon kunde ge dig tips? eller vidareförmedla dig? http://www.kanin.se/

Cochon
2014-11-13 10:30
#3

Tack för svar! :-) #1 Nja, asså jag tänker mig inte för hushåll eller så utan jag tänker mig snarare en liksom "riktig" produktion som man livnär sig på. Fast det finns kanske ingen som är så stor i Sverige? (vet tyvärr inte hur man ändrar sin rubrik… :-/ ) #2 Aha, ska leta där, tack! :)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

VildaVittra
2014-11-13 10:45
#4

#3 Då är det nog Gösta du ska kontakta på Vreta kaningård och höra om han tar emot praktikanter. 
http://vretakaningard.se/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cochon
2014-11-13 11:34
#5

#4 Aha! :-) Får skriva/ringa och prata lite med honom då. Tack tack. ^^

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

tlover
2014-11-13 14:36
#6

#3 Det finna några få men dom är inte många och jag vet inte riktigt vilka, men alternativ.nu kan ändå vara ett ställe att fråga på jag tror det finns nån där, det finns i alla fall en kille som har kurser i slakt av kanin där.

l'm back

Annons:
VildaVittra
2014-11-13 14:38
#7

#6 The one and only Gösta, dvs samma person som jag tipsade om. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2014-11-13 15:17
#8

#7 Ah okej, jag har bara sett att han finns i div trådar om olika lagar och regler ang kaniner men jag har ingen koll på vem han är "på riktigt".

l'm back

Upp till toppen
Annons: