Annons:
Etikettproduktion
Läst 2204 ggr
[Alicez]
2014-08-26 00:30

(X) Avelshona sökes

Hejsan! Jag hade tänkt börja med köttavel, och letar efter en avelsklar hona, helst av rasen fransk vädur, men annan ras är  också av intresse. Minsta vikt 2-3 kg.
Stamtavla eller genbanksintyg är inget måste!

Helst i närheten av Värmland men längre bort går också om det går att fixa transport. 

Jag själv bor i Karlstad.

Annons:
Zabbio
2014-08-26 13:53
#1

Hmm, jag saktade tyvärr två vuxna honor igår, tysk jättescheck/belgisk hare korsningar. Har en tjs/Stora Silver hona, men hon är inte avelsklar ännu, ca 3 månader nu.
Sen finns jag i skåne så det är kanske lite långt. 

Fransk vädur är ingen ideal köttras. Helt ok att blanda in med andra, men de slaktar av sig mycket vikt i huvud, ben och päls. Jag korsar nog helre in dvärgvädur, de är kompakta och äter mindre.  Fast vill du ha frasse för att du helt enkelt gillar dem är det ju en annan femma :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Alicez]
2014-08-26 16:55
#2

#1 Ja det var tyvärr lite långt, har redan ungdjur och ungar därför jag letar vuxen nu :p Jag har bj, Gotlandskanin och Stora Silver, som du skriver hade jag tänkt prova korsa in fransk vädur med någon av de andra, t.ex Silver, hade inte tänkt avla ren frasse för kött :)

Vuxna hannar har jag redan så det fattas bara hona, annars får jag vänta tills de andra blir klara om några månader ;)

Zabbio
2014-08-26 17:04
#3

Ok, låter som en bra plan :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

juliaalkman
2014-08-26 17:32
#4

Har belgiska harar men vet inte om dom är bra till kött? Både mor och far runt 4 kilo.

[Alicez]
2014-08-26 18:08
#5

#4 Skulle ju kunna prova :) Hur gamla är dom?

juliaalkman
2014-08-26 18:13
#6

Föds ev till nästa helg ;)

Annons:
[Alicez]
2014-08-26 18:49
#7

Som jag skrev i inlägget så är det en avelsklar hona jag sökes :)

Evelina!
2014-08-26 18:55
#8

Skickat PM!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Upp till toppen
Annons: