Annons:
Etikettallmänt
Läst 4042 ggr
VillHaEnKanin
2013-07-15 12:56

vill ha en kanin, måste övertala mina föräldrar

hej, jag är en tjej på 13 år och min dröm är att ha en kanin, tyvärr är min pappa päls allergisk, så vi kan inte ha någont inne djur, därför passar en kanin mig:) jag har haft kaniner i hela mitt liv! haha ja som bor hos min mormor och morfar som bor 30 mil ifrån mig:( det är inte så kul då:( snälla ge mig råd om hur jag kan övertala mina föräldrar att jag ska ha en kanin:) tacksam för svar:)

Annons:
Victorica
2013-07-15 13:17
#1

Jag har ungefär samma problem som du har, fast för mig är det allmänt ogillande mot att skaffa en kanin och inte allergi. Jag gör som så att jag pluggar på ofantligt mycket om kaniner, och sedan frågar varför det inte går. Sedan är det bara att argumentera mot det de säger, och inte mala på med att man "vill ha", det brukar inte leda till något annat än frustration.

Du kan förklara för dem att du klarar av att ta hand om en kanin och ge den Motion helt själv. Sedan ä det svårt att ge dig mer råd då jag inte vet vad deras argument är ;)

Veronica

Linda1977
2013-07-15 13:22
#2

Du kan inte ha kaninen utomhus? Istället för hö finns hökuber, just för om man är allergisk mot hö. Som strö finns andra alternativ än kutterspån, som kan damma en del, alspån är helt dammfritt. Beroende på vilken allergi man har så kan kaniner med rexpäls vara mer allergivänlig än vanlig kaninpäls. //Linda

[MiniPim]
2013-07-15 15:04
#3

Jag tycker du ska prata med dina föräldrar, sen ska du läsa på massor om kaniner så dom vet att du verkligen är intresserad. :)

Alvirpo
2013-07-15 15:22
#4

Hela min familj utom jag är allergiska, inte extremt allergiska men de är ändå. Men jag har 4st som bor ute (+5 2 veckor gamla kaninungar) och det funkar bra! :) Det började med att jag fick ha sommarkanin två gånger, andra sommaren fick jag honom i present då jag fyller år i början av hösten! :)

Frosstis
2013-07-15 15:25
#5

Min mamma tycker det är åldern som är problemet, fråga om det är ditt problem också?

spacesheep
2013-07-15 19:38
#6

Jag tycker att du ska läsa på mycket om kaniner och visa dina föräldrar hur mycket du faktiskt kan! Fråga om du inte kan ha en kanin på "prov" om inte annat, du kanske kan låna hem en av din mormor och morfars kaniner för att testa hur det går?

Du kan ju faktiskt börja bygga en bur också, bara för att visa hur otroligt intresserad du är. Säg att buren är för att du vill vara förberedd för den dagen då du får en kanin. 

Jag tror inte att det är någon idé att tjata, utan att det är bättre att du verkligen visar att du är kunnig nog för en kanin. Börja diskutera olika raser du är intresserad av med dina föräldrar, prata allmänt om kaniner. Kanske visa någon bild på en kull du är intresserad av. Om du visar att du är mogen nog för en kanin kommer du slutligen få en! Lycka till 😃

Annons:
Ulvelin
2017-02-11 16:05
#7

min kompis hade en kanin och båda föräldrarna var allergiska så hon hade en ute kanin😎

Hästbäst
2017-02-11 17:01
#8

Du kan ju typ komma på olika argument till varför du vill ha en kanin och även motargument som dina föräldrar ev skulle ta upp med lösningar till. Ex "Tänk om du tröttnar på kaninen?" och med svar som "…men jag är tillräckligt stor nu….dessutom är det bra att ha kaninen ute eftersom jag då får komma ut och göra nånting annat…" ett ex bara men så du argumenterar så bra och har lösningar för allt så de inte kan säga emot.

Hästar är våra bästa vänner

Trebit
2017-02-11 17:41
#9

#7 #8 Den här tråden är från 2013. Kom i håg att kolla datumen när ni skriver!

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Hästbäst
2017-02-11 18:02
#10

Oj 😅. Jag brukar mest kolla på de senaste kommentarerna så såg inte att den var så gammal egentligen.

Hästar är våra bästa vänner

Upp till toppen
Annons: