Annons:
Etikettallmänt
Läst 4042 ggr
VillHaEnKanin
2013-07-15 12:56

vill ha en kanin, måste övertala mina föräldrar

hej, jag är en tjej på 13 år och min dröm är att ha en kanin, tyvärr är min pappa päls allergisk, så vi kan inte ha någont inne djur, därför passar en kanin mig:) jag har haft kaniner i hela mitt liv! haha ja som bor hos min mormor och morfar som bor 30 mil ifrån mig:( det är inte så kul då:( snälla ge mig råd om hur jag kan övertala mina föräldrar att jag ska ha en kanin:) tacksam för svar:)

Annons:
Victorica
2013-07-15 13:17
#1

Jag har ungefär samma problem som du har, fast för mig är det allmänt ogillande mot att skaffa en kanin och inte allergi. Jag gör som så att jag pluggar på ofantligt mycket om kaniner, och sedan frågar varför det inte går. Sedan är det bara att argumentera mot det de säger, och inte mala på med att man "vill ha", det brukar inte leda till något annat än frustration.

Du kan förklara för dem att du klarar av att ta hand om en kanin och ge den Motion helt själv. Sedan ä det svårt att ge dig mer råd då jag inte vet vad deras argument är ;)

Veronica

Linda1977
2013-07-15 13:22
#2

Du kan inte ha kaninen utomhus? Istället för hö finns hökuber, just för om man är allergisk mot hö. Som strö finns andra alternativ än kutterspån, som kan damma en del, alspån är helt dammfritt. Beroende på vilken allergi man har så kan kaniner med rexpäls vara mer allergivänlig än vanlig kaninpäls. //Linda

[MiniPim]
2013-07-15 15:04
#3

Jag tycker du ska prata med dina föräldrar, sen ska du läsa på massor om kaniner så dom vet att du verkligen är intresserad. :)

Alvirpo
2013-07-15 15:22
#4

Hela min familj utom jag är allergiska, inte extremt allergiska men de är ändå. Men jag har 4st som bor ute (+5 2 veckor gamla kaninungar) och det funkar bra! :) Det började med att jag fick ha sommarkanin två gånger, andra sommaren fick jag honom i present då jag fyller år i början av hösten! :)

Frosstis
2013-07-15 15:25
#5