Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 11249 ggr
emmagronborg
2013-03-23 00:08

Kaninhona som juckar?! :)

min 15 månaders kaninhona har börjar "jaga" mitt ben, ställer sig upp på bakbenen, håller fast sig med tassar runt mitt ben och gör något slags juck? brukar honor göra så? :) även min hand/arm är populär haha..

har aldrig någonsin vart med om detta beteende på min hona, hon är antagligen brunstig? eller hur? :) men hon är vääääärldens keligaste kanin just nu, vilket hon alltid är men nu vill hon till och med ligga i famnen när jag sitter ner i soffan och mysa/sova :) annars är det inget kul att va i famnen när jag sitter ner då det finns andra roliga saker att göra ;) 

små pluttar släpper hon av här och där nu också, speciellt när hon springer runt mig.

Annons:
AkaiTsuki
2013-03-23 00:10
#1

Jo juckningar förekommer hos kaninhonor också, bara inte lika vanligt som hos kaninhanar

//Joanna

[Mi-rand-a]
2013-03-23 02:04
#2

Säker på att de är en hona då? Har aldrig hört om att honor juckar mot människor som mot andra kaniner, men för mig låter de mer som en hane i beteendet :)

skuttis88
2013-03-23 08:42
#3

Mina hona gör så mot min hane. Då får man lyfta av henne och hanen det ut som en ruggugla ;)

MVH Celina

[kiiiwiii]
2013-03-23 09:54
#4

Min hona gjorde så mot min hane när hon var i brunst! Men aldrig mot mig :)

vevve89
2013-03-23 10:08
#5

Mina 2 honor var på hanen varje gång de brunstade. Ena honan brunstade JÄMT så var lite synd om mannen. Men han hade ställen där han kunde gömma sig från dom! =P

Ena honan var ofta skendräktig? också. Hon byggde riktigt fina bon.

Katti
2013-03-23 10:10
#6

Ja, hon är brunstig!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
emmagronborg
2013-03-23 10:12
#7

Jag är 100% säker på att det är en hona :) men det är inte hanjuck hon gör, men något slags juck försöker hon göra er det ut som, grymtar gör hon också, fast det har hon alltid gjort i hela sitt liv hehe. Detta har hon börjat med denna vecka, jag är princip hemma och umgås med henne hela dagarna men den här veckan går jag på en intensivkurs i körkort så här vårt borta mellan 8-18 varje vardag nu. Kan det va därför hon gör så? För hon har saknat mig? Eller vill ha uppmärksamhet? Osv osv :) Hon hoppar inte på andra saker och "juckar" på, visar inget intresse för det, inte min pojkvän, Utan det är bara mig hon gör såhär emot :) ganska charmigt haha ;)

Jag och mina djur : )
2017-01-05 22:11
#8

När jag för bara några dagar sedan lät min 14 veckors hon kanin Elsa träffa min andra 2 års kaninhona Snövit i hallen så började Elsa att jucka på Snövit. Jag blev först rädd och tänkte att hon var en hane men fick sen jag reda på att de gör så för att antigen visa att jag bestämmer eller att ta reda på vem som bestämmer. Men hon har aldrig gjort det mot mig : )

Ewii
2017-01-06 18:33
#9

Mycket möjligt att hon brunstar men det kan även vara ett dominansbeteende! Det är ofta ett sätt för bl.a. kaniner att ta reda på vem det är som bestämmer när de träffar nya kaniner till exempel. Har också haft en hona som gjorde likadant och gav mig också härliga kärleksbett samtidigt som hon höll på…

Upp till toppen
Annons: