Annons:
Etikettallmänt
Läst 1996 ggr
bambiiii
2/17/12, 9:49 AM

Olagligt?

Tänke hänga   sånna lappar i pappas jobb! jag får det av alla där men  undrar om det är olagligt för kommunen?

Rädda djuren från
djurförsök!

Botox är ett närv
gift. Det räcker med ett glas botox för att döda hela sverige. Djur som inte
dör av detta dödas med koldioxid. Vill ni läsa lite mer så klicka på denna gå
in     på    http://www.forskautandjurforsok.se/aktuellt/botox.php denna lännken!

Skriv av denna  länken och skicka
medelande! Det ända du beöver göra är att skriva upp länken och se n går hem
och söker på nätet och sen  är det bara
att skicka medelandet!

Är ni riktiga djurvänner så ska ni göra det här!

Djuren väntar på er!

Snälla tänk på alla djur som dör. Det ända ni
behöver göra är att gå in  på denna länken
jag skrev  till er och skicka medelande!
skriva ert namn och epost, brevet står redan skrivet sen är det bara att klicka
på skicka.

SNÄLLA
HJÄLP DJUREN!

TÄNK
PÅ      STACKARS SMÅ LIVEN!!!!!!!!!!

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

Annons:
Mitralis
2/17/12, 9:56 AM
#1

Tanken är god Glad Men tänk på att det är en lapp så det kommer inte att gå att klicka på någon länk.
Skriv istället lite mer utförligt så att de kan få den mesta informationen endast genom att läsa på lappen. Det kommer att vara väldigt få som tar upp en penna och skriver av länken och sedan faktiskt går in på sidan.
Dessutom så är jag lite osäker på hur stor genomslagskraft lappar på din pappas jobb kommer att ha. Vet inte vart han jobbar, men jag misstänker att det kan vara så att det kanske inte är så många i målgruppen som jobbar där Obestämd Fundera istället på vart det kan finnas flest personer som är i målgruppen för botoxbehandlingar. 

Slutligen så är jag tyvärr inte så insatt i huruvida det är olagligt att sätta upp sådana här lappar eller ej så jag hoppas att du får svar på det från någon annan Glad



bambiiii
2/17/12, 9:58 AM
#2

1# Pappa jobbar i en stor mataffät osv som Maxi  ungefär! många människor är där! ok ! ska skriva lite mer!

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

bambiiii
2/17/12, 10:09 AM
#3

så har skrivit lite!

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

Ljusta
2/17/12, 10:25 AM
#4

Tänk också på att skriva korrekt om folk ska ta din information på ett bra sätt. Det finns lite stavfel och lite "enkel" meningsbyggnad i ditt exempel ovan. Be någon vuxen kontollera när du är färdig så att allt är ok. Inget illa ment, hoppas du förstår det :)

Ljustadalens kaningård

bambiiii
2/17/12, 10:26 AM
#5

4# nedå   det va bra att du sa det! sa kolla igen!

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

Vincent...
2/17/12, 10:49 AM
#6

kanske sätta på en bild på ett sött litet djur!!!

HAHAHAHAHAHA…..

Annons:
Mitralis
2/17/12, 11:40 AM
#7

Jag håller med #4. Det är viktigt att det ser seriöst ut för att budskapet ska gå fram.
Bilder är bra. Tänk bara på att använda bilder som du har knäppt själv eller som du vet är godkända att använda, dvs ej copyright skyddade. Annars kan det bli dyrt.



spacesheep
2/17/12, 11:48 AM
#8

Det är faktiskt olagligt att affischera på offentlig plats utan tillstånd.

Sedan är det bättre att skriva positivt, som att "du kan rädda djuren" istället för att få människor att känna skuld genom att skriva ut att "massa djur dör!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!". Du bör prata med din pappa och göra affischen tillsammans om du ska sätta upp den på hans jobb, han har kanske bättre koll på hur ni ska kunna nå fram.

Mitralis
2/17/12, 5:39 PM
#9

#8 Bra poäng där. Positiva budskap går många gånger fram bättre än negativa Glad



bambiiii
2/17/12, 5:55 PM
#10

ok! tack alla när jag läste det igen så läste det sa jag( sluta med utrops tecken, man kan ta det som ett hot! ska skriva om det igen!

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

Denna kommentar har tagits bort.
Vincent...
2/18/12, 11:10 AM
#12

BRA TYCKER JAG ATT DU SÄTTER UPP SÅNNA LAPPAR

HAHAHAHAHAHA…..

BusBella
5/26/12, 5:12 PM
#13

Jag vet att det här är en rätt gammal tråd, men jag tänkte ändå skriva här vad jag tycker. När man själv behöver det så blir man av en helt annan åsikt. Min lillasyster är allvarligt sjuk, hon har Cervikal dystoni och om hon ska slippa ta runt 6 tabletter dagligen så får hon ta botoxspruta var tredje månad, och annars har hon ont hela tiden och går med huvudet mot axeln. Eftersom det är ärftligt så är chansen stor att jag också kommer få det. Men jag tycker det är hemskt och är emot djurförsök, och jag vill verkligen att det ska ändras till alternativa metoder.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Annons:
[Jawa´s]
5/26/12, 5:26 PM
#14

#13 beklagar verkligen!

Jag vill själv jobba med försöksdjur och känner personer som gör det. Det behöver inte vara så hemskt för djuren som många tror, man låter inte djur lida i onödan. Personerna som har hand om försöksdjuren är utbildade djurvårdare (dvs samma djurälskande personer som står i djuraffärer och jobbar på hunddagis) och gör allt i sin makt för att djuren ska ha det bra. Visst får försöksdjuren ett kortare liv än sällskapsdjur, men oftast är det inte superduperhemskt som media vill få det att se ut.

Djurförsök för medicinskt syfte, som för #13 syster som behöver botox är ok för mig personligen. Det kanske låter hemskt för många men om jag skulle välja mellan min syster och 100 möss, vem skulle jag värdera högst? Människan, systern, såklart. Det är jättesynd att de där 100 mössen (eller vad det är) som behövs för En botoxspruta dör, men ja….ska vi kunna rädda våra nära och kära så måste någon annan gå, tyvärr är världen så grym just nu då det inte finns likvärdiga metoder att testa preparat på. Hade det funnits hade djurförsöken förmodligen upphört. Så istället för att sätta stopp för djurförsök (för det kommer inte hända innan man hittar något alternativ) så borde man lägga ner tid och pengar på att stödja forskningen kring alternativa forskningsmetoder.

Det jag kan tycka är jobbigt är när det gäller djurförsök för kosmetik och skönhetsbehandlingar, vilket t.ex. botox också används till. Där går min gräns. Att djur får offras för människans hälsa, det är en sak, men att djur offras för människans skönhet, där säger jag tvärt nej…..OM det inte gäller för "skönhetsoperationer" för människor som har varit med om en hemskt olycka och är vanställd dvs.

[Jawa´s]
5/26/12, 5:32 PM
#15

Ang avlivning med koldioxid så ska det vara väldigt bra, djuret somnar in stillsamt, till skillnad från avlivning hos veterinär där djuren först känner smärtan från en spruta och Sen somnar in. Effekten efter är däremot densamma, hos veterinär avlivas djuret med en överdos av sömnmedel, alltså samma medel som man använder när man ska söva djuret inför t.ex. en operation. Djuret somnar alltså och tillslut slutar hjärtat att slå, ett tag därefter dör hjärnan. Med koldioxid blir djuret dåsigt (sömnigt) och somnar också in. De dör sen av själva gasen utan att känna någon smärta.
Principen är alltså densamma, djuret somnar in. Så jag förstår inte det hemska med koldioxid^^

[Moa-]
5/26/12, 6:02 PM
#16

Så här ser djurförsöken på Linköpings Universitet ut, artikel i Corren.

Jag anser i regel att djurförsök ej är acceptabelt, finns ett fåtal undantag. Att slippa ta tabletter dagligen är ej en godkänd ursäkt för att plåga djur enligt mig, ej heller för att forska fram ytterligare en huvudvärkstablett när det redan finns ett enormt stort utbud.

Etisk prövning, en rapport från djurens rätt, tydliga hänvisningar och källor finns (medveten om att det är subjektiv källa).

BusBella
5/26/12, 6:06 PM
#17

#16 Jag tycker inte det är okej med djurförsök, jag använde inte det som en ursäkt.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

[Tilde]
5/26/12, 6:08 PM
#18

#15 Är det inte som att kvävas? Det låter ju inte speciellt bra… o.O

[Moa-]
5/26/12, 6:14 PM
#19

BusBella; låter bra det! =) Mitt inlägg var på inget sätt menat som ett angrepp mot dig, utan det var ett exempel på tillfällen jag inte anser att det är okej (tillfällen då det finns andra alternativ).

mjuhm
5/26/12, 6:14 PM
#20

De där skrev jag under för några månader senare, men jag gjorde det igen.

Tycker det är helt sjukt att så många djur ska utsättas för sånna grejjer, bara för att vi ska vara "snygga". Nä, usch.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Annons:
BusBella
5/26/12, 6:18 PM
#21

#20 Botox är inte bara för skönhet, du har visst inte läst mitt inlägg.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

mjuhm
5/26/12, 6:27 PM
#22

#21 Nope, det har jag inte.

Edit: Läste det nu. Tycker det är otroligt hemskt med din lillasyster, & jag fick nu veta av dig att det inte bara används för skönhet. Anledningen till varför jag skrev det, var för att jag som sagt bara trodde det användes till det.

Men jag hoppas, verkligen hoppas att forskarna, eller vilka det nu är som håller på med dethär, hittar något annat att testa på. & jag förstår att man ser det på ett annat sätt när man sitter i din situation.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Upp till toppen
Annons: