Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 9630 ggr
Matilda_91
2007-04-16 22:49

Varför kissar hon på mig?

För några dagar sedan när jag satt med Gimzan i knäet kände jag något varmt strila längst med mitt ben.. Hon hade kissat på mig! Hade bara haft henne i knäet i ca tio minuter. Två dagar senare hände samma sak igen, även då hade hon bara varit i famnen en kort stund. Hon sitter och myser och är helt avslappnad i knäet när det händer.

Jag kom nyss hem från Martin och gick direkt till kaninerna. När jag gick in till Gizmo började hon skutta runt som vanligt och var glad att jag kom. Plötsligt kände jag något varmt mot foten, Men Gizmooo! Och så igen, på andra benet! Gizmo skvätte kiss på mig medans hon sprang… Varför gör hon såhär?

När jag var mindre fick jag höra att kaniner kissar på en när de är helt trygga, stämmer det? Och visst, det är ju bra att hon känner sig trygg i famnen.. Men finns det något sätt att bli av med beteendet? Det känns lixom inte så mysigt att ha Gimzan i knäet längre…

Annons:
Frida-L
2007-04-16 23:03
#1

Elvis kissade på mig här om dan!

KajsaM
2007-04-16 23:16
#2

Haha jag var tvungen att skratta :D

Ojsan inte så mysigt. Jag har ingen aning om varför hoppas någon annan vet :)

Matilda_91
2007-04-16 23:18
#3

Haha, vänta du bara, nästa gång hon kissar på mig så lämpar jag över henne till dig Kajsa! Så får vi se om du skrattar ;)

Hehe, nej men det är jäkligt jobbigt faktiskt.. Speciellt eftersom hon förstörde mina ballerinaskor :/

Frida-L
2007-04-16 23:28
#4

Hon passar nog på när du håller henne :D

KajsaM
2007-04-16 23:28
#5

Haha, gör det ;) Men då slutar hon för hon älskar mig ;)

Opsan, stackarns dina ballerina ;)

NinniH
2007-04-17 00:39
#6

Min Fia gör ALLTID så när hon brunstar! Då kissar hon på en, och speciellt om man luktar hane (kastrerad eller ej). =P Mindre trevligt faktiskt.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Tina-A
2007-04-17 00:41
#7

Kanske är det då.. Gizmo kanske helt enkelt brunstar? Molle började ju kissa runt när han brunstade, men han är ju iof hane.. Men kanske är samma sak?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Matilda_91
2007-04-17 19:12
#8

Ja så kan det ju vara :) Gizmo brunstar faktiskt nu..

Tack Ninni!!!

Elino
2007-04-20 19:57
#9

Min kanin brukar kissa på mig! Hon har gjort det flera gånger!FundersamFörvånad

ciss
2007-04-20 20:07
#10

När jag berättade för en kaninuppfödare att våran Nisse kissade på oss, så sa hon; "För att visa att han är eran och att ni är hans". Låter ganska vackert.

Vi har tre hanar, burarna stod förrut bredvid varandra och Nisse kissade allvarligt talat jämt på oss, så sa hon att det var för att märka vem vi tillhörde. För att märka att ni är kaninens, så kissar kaninen på er.

Visste dock inte att honor gjorde så, men iaf.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

twinnie
2007-04-20 21:13
#11

Kaniner märker väl med hakan? Det är ju där doftkörtlarna sitter?

Tror som er andra att hon brunstar ;D Haha, Moses har aldrig kissat utanför buren *stolt*. När han är ute skuttar han in i buren och kissar. Sen kommer han tillbaka xD

ciss
2007-04-20 21:31
#12

Ja, de märker med hakan som du säger. Men de kan tydligen märka med kiss också ..

Hon sa att hanar märker både med kiss och hakan, men honor kan göra så när de brunstar.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Elino
2007-04-20 21:50
#13

Hon har kissat på mina kompisar också!

Annons:
Elena822
2019-02-12 06:09
#14

En kanin kissar på dig för att visa att den tycker om er eller för att inte ha blivit nedsläppt för att gå på toa. :)

Upp till toppen
Annons: