Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 10683 ggr
Feliciaa
2008-05-29 21:46

Utan mat och vatten?

**Hur länge ..
**.. kan en kanin klara sej utan mat och vatten?

utan nånting asså, inget hö, inget pellets, inga grönsaker, inget halm/spån, ingenting. Hur länge kan den överleva?

Annons:
aliciia
2008-05-29 21:50
#1

testa så får du se Oskyldig

Feliciaa
2008-05-29 21:51
#2

#1 nää ;'o xP

mocchino
2008-05-29 21:58
#3

I den här värmen som varit idag så tror jag nog inte att en kanin skulle klara sig så länge utan vatten..

Jag tror att en kanin dör fortare av uttorkning än svält.. Men jag tänker inte testa! :P

// Nathalie

LinLin
2008-05-29 21:59
#4

En kanin som ska t.ex. opereras får inte svältas längre än 4 timmar..

Granmor
2008-05-29 22:02
#5

Kaniner måste ju småäta stort sett hela tiden för att magen ska funka.. så troligen inte så länge.

Lippo
2008-05-29 22:03
#6

De kan leva längre utan mat än vatten i alla fall :) Det beror på vädret, om det är som idag (stekhett) så skulle den nog inte klara sig särskillt länge.

Annons:
Bea&Tyra
2017-04-09 21:05
#7

Jag upptäckte nu på kvällen när jag skulle ge kaninerna vatten att den där kulan i vattenflaskan hade fastnat. I morser när jag kollade till dem så kände jag bara på flaskan och kände att den var full. Sen fick de hoppa rast hagen några timmar och äta lite gräs. fyllde på nytt Vatten i gårkväll så antagligen då kulan måste fastnat vilket innebär att de varit utan vatten 1 dygn 😔 Är nu jätte orolig att de tagit skada. De var jätte törstiga nu i kväll så fick ställa in en extra skål vatten för att undvika bråk om vatten flaskan. Bör jag kontakta veterinär och kolla upp dem? Den ena kaninen parades igår och är även orolig att de blivande ungarna kan ha tagit skada.

Fridaaaa
2017-04-09 21:40
#8

#7 De tar inte skada av det, speciellt inte denna årstiden :) 

Kan de inte ha skål hela tiden? Bättre än vattenflaska
Nej du behöver inte kolla dem hos veterinären.
Och det har inte hunnit bli ungar i magen eftersom hon parades igår.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: