Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1427 ggr
Moses2
6/19/10, 3:55 PM

Madagaskar, Bourgogne eller viltgul?

Kan ni beskriva vad det är för skillnad på Madagaskar, bourgogne och viltgul?

Jag ser gärna bilder!

Annons:
iWontBite
6/10/18, 5:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag inser att det här inlägget är 8 år gammalt, men jag fick upp det när jag googlade så jag kan alltid hjälpa någon annan ;) Viltgul (A_ bb C_ D_ G_) är "grundfärgen" här - den har samma genkod som en viltgrå, fast med dubbla gulanlag. I utseendet är den ljust gul med en vit mage, öron och viltzoner. De har ofta en "sotning" vilket gör att de har en grå-svart ton i delar av pälsen också, men på utställningskaniner är det inte önskvärt. Bourgogne (A_ bb C_ D_ G_ y1y2y3) är egentligen detsamma som en viltgul och de kan vara svår att se skillnad på, då det bara handlar om ifall de har en rödförstärkning eller inte. Rödförstärkning är vad som gör en otter till tan, eller en viltgrå till viltröd. Jämfört med en viltgul är en bourgogne mer lysande orange, snarare än gul. Ett bra sätt att se det på är om magen är vit, som på en viltgul, eller som på en bourgogne - creme till ljust orange-färgad. Madagaskar (A_ bb C_ D_ gg) är en kanin som har dubbla anlag både för gult och enfärg, dvs kan liknas vid en svart kanin med gulanlag. De är röd-bruna med mörkt bruna öron och hela bottenhalvan, mage-ben-käke. Foto: Viltgul/Bourgogne & Madagaskar ca 1 vecka gamla

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

iWontBite
6/10/18, 5:36 PM
#2
Upp till toppen
Annons: